Thema Communicatie
Het communicatievak is de laatste jaren in een stroomversnelling terecht gekomen. Door technologische ontwikkelingen en nieuwe communicatievormen communiceren organisaties steeds gerichter met hun klanten en prospects. Communicatieboodschappen worden persoonlijker dankzij een slim gebruik van data en marketing automation. Communicatiekanalen groeien naar elkaar toe en versterken elkaar (mediaconvergentie).
Al deze nieuwe ontwikkelingen vragen om flexibele en strategisch opererende communicatieprofessionals. De communicatie-opleidingen en -cursussen van Hogeschool Utrecht combineren actuele kennis uit de praktijk met nieuwe inzichten uit de wetenschap.
Opleidingen in dit thema
- Basisvaardigheden social media
- Boek publiceren
- Communicatie
- Communicatie & gedragsverandering
- Communicatie & interactie - online en offline in gesprek met de omgeving
- Copywriting
- Correct Nederlands schrijven
- Creatief Schrijven
- Crises en sociale media
- De communicatieve organisatie
- Eindredactie van teksten
- Eventmanager
- Filmen en monteren met je smartphone
- Informatief schrijven: glasheldere teksten
- Informatief schrijven: schrijven met meer impact
- Neuromarketing
- Neuromarketing toegepast in de digitale wereld
- Omgaan met de Media
- Online Usability
- Schrijven voor online
- Social media - van strategie tot plan van aanpak
- Storytelling
- Strategische communicatieplanning en advies
Waarom bij de HU?
-
We hebben al meer dan 25 jaar ervaring met het trainen van journalisten, redacteuren, beleidsmedewerkers en communicatieprofessionals. Voor onze opleidingen vindt screening plaats aan de poort: alle deelnemers hebben minimaal een hbo-niveau.
Kwalitatief en persoonlijk onderwijs
-
Wil je een bachelor of master in deeltijd volgen? Door de veelal modulaire opbouw van de opleidingen bepaal je zelf het tempo en de vorm (online of bij de HU) van je studie. Een persoonlijke studiecoach biedt ondersteuning.
Flexibele deeltijdopleidingen
-
We werken intensief samen met beroepsverenigingen (Logeion, Tekstnet, NVJ en VVOJ) en het bedrijfsleven. Ook gebruiken we in ons onderwijs actuele inzichten uit wetenschappelijk onderzoek van onze kenniscentra en lectoren.
Nauwe samenwerking met wetenschap en praktijk