Het communicatievak is de laatste jaren in een stroomversnelling terecht gekomen. Door technologische ontwikkelingen en nieuwe communicatievormen communiceren organisaties steeds gerichter met hun klanten en prospects. Communicatieboodschappen worden persoonlijker dankzij een slim gebruik van data en marketing automation. Communicatiekanalen groeien naar elkaar toe en versterken elkaar (mediaconvergentie).

Al deze nieuwe ontwikkelingen vragen om flexibele en strategisch opererende communicatieprofessionals. De communicatie-opleidingen en -cursussen van Hogeschool Utrecht combineren actuele kennis uit de praktijk met nieuwe inzichten uit de wetenschap.

Open avond

Behoefte aan meer informatie of persoonlijk studieadvies? Bezoek de open avond pagina voor de meest actuele informatie.

Voordelig studeren

Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Opleidingen in dit thema

Ook interessant

Waarom bij de HU?

  • Kwalitatief en persoonlijk onderwijs

    We hebben al meer dan 25 jaar ervaring met het trainen van journalisten, redacteuren, beleidsmedewerkers en communicatieprofessionals. Voor onze opleidingen vindt screening plaats aan de poort: alle deelnemers hebben minimaal een hbo-niveau.

  • Flexibele deeltijdopleidingen

    Wil je een bachelor of master in deeltijd volgen? Door de veelal modulaire opbouw van de opleidingen bepaal je zelf het tempo en de vorm (online of bij de HU) van je studie. Een persoonlijke studiecoach biedt ondersteuning.

  • Nauwe samenwerking met wetenschap en praktijk

    We werken intensief samen met beroepsverenigingen (Logeion, Tekstnet, NVJ en VVOJ) en het bedrijfsleven. Ook gebruiken we in ons onderwijs actuele inzichten uit wetenschappelijk onderzoek van onze kenniscentra en lectoren.