Copywriting
Copywriting is zo veel meer dan tekstschrijven alleen. Je leert tijdens de cursus Copywriting vanuit een strategisch concept verleidelijke copy schrijven waarmee jij het gewenste, meetbare resultaat bereikt. Impact op en engagement met je doelgroep wie wil dat nou niet?
Handig om te weten
Start | oktober 2023, januari en april 2024 |
---|---|
Lesdata | Woensdagavond 4 oktober t/m 20 december 2023 Maandagavond 15 januari t/m 8 april 2024 Woensdagavond 10 april t/m 19 juni 2024Lestijden: 19.00 - 22.00 uur |
Studie-investering | 10 uur per week (inclusief bijeenkomsten) |
Kosten | € 1450 (vrij van btw) |
Deelnemers | Maximaal 12 deelnemers |
Locatie | Incompany, Koningsbergerstraat 9 Utrecht |
Diploma | Certificaat van deelname |
Prijsinformatie | Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten. |
Studeer voordelig met het STAP budget
Voor deze cursus kun je een STAP-budget aanvragen. Daarmee studeer je met een flinke korting of zelfs gratis. Lees alles over de aanvraagprocedure.
Online open avonden
Bezoek onze online open avonden tussen 30 mei en 9 juni. Wij staan klaar voor jou en je vragen.
Aanmelden
Zin om te beginnen met deze opleiding?
Opleidingsinhoud
Na deze cursus Copywriting kijk je nooit meer hetzelfde naar advertenties, mailings en reclame. Je ziet overal wel verbeteringen en analyseert ze meteen. Conceptmatig schrijven voor verschillende doelgroepen is je tweede natuur geworden.
Alle facetten van copywriting komen tijdens de cursus aan bod. Zoals:
- concepting
- advertenties
- direct mail-brieven en -mails
- folders
- brochures
- advertorials
- speechwriting
- ghostwriting
- interactief
Natuurlijk krijg je theorie, maar je leert copywriting vooral door het te doen. De docent en je medecursisten helpen je om obstakels te overwinnen. Je krijgt oefenopdrachten die klassikaal worden besproken. Gaandeweg verbeter je je stijl en kun je teksten de juiste structuur geven.
Tijdens de bijeenkomsten werk je individueel of in groepjes aan opdrachten. De cursus is digitaal ondersteund.
Je leert:
- doelgroepen doorgronden op basis van intrinsieke motivatie vanuit een concreet plan om het beoogde doel te behalen.
- teksten schrijven voor advertenties, websites, brochures en direct mail die de lezer aanzetten tot denken of doen.
Docenten
Tijdens de cursus Copywriting krijg je les van docenten met veel praktijkervaring. De cursus sluit daardoor perfect aan op de dagelijkse realiteit.
Toine Kamphuis
Gepassioneerd schrijven. Niet zomaar krabbelen, maar wél effectieve teksten schrijven. Het liefst meetbaar. Klinkt makkelijk en dat is het ook. Als je weet hoe het moet. Journalist en copywriter Toine leert ambitieuze schrijvers in meerdere schrijfdisciplines de kneepjes van het vak. ‘Mensen motiveren meer te leren, daar doe ik het voor’.
Rafael Barnhard
Rafael Barnhard is gepokt en gemazeld in de reclame. Een creatieve ‘madman’ die je leert hoe je pakkende concepten bedenkt, short copy laat ronken en long copy tot de allerlaatste punt spannend houdt. De lat ligt hoog als je copy schrijft: ‘Jij bent de schakel naar effect, conversie, een andere mindset, ander gedrag. Elk woord telt’.
Toelating
Je hebt aantoonbaar hbo werk- en denkniveau. Je wordt toegelaten op basis van selectie, dus stuur vooraf met je inschrijving je cv in.
Na deze opleiding
Post-bachelorcursus Copywriting gevolgd? Dan schrijf je betere copy. Je hebt je schrijfniveau naar een hoger niveau getild en weet precies wat je doet en waarom je het doet.
Je leert strategisch schrijven vanuit concept.
Cursisten die Copywriting hebben afgerond, hebben vaak ook interesse in de cursus Schrijven voor online. Handig en leuk als je je wilt specialiseren als webredacteur.
Overige informatie
De post-bachelorcursus Copywriting kost € 1450, vrij van btw, inclusief lesmateriaal.
De opleiding Copywriting is bij uitstek geschikt voor communicatieprofessionals, tekstschrijvers en copywriters. Van de beginnende schrijver tot de ervaren copywriter die kennis en vaardigheden wil opfrissen.
Waarom Copywriting bij de HU?
-
Leer je verantwoorden
Je kunt na de cursus precies motiveren waarom je copy op welke manier schrijft en kunt je keuzes goed onderbouwen.
-
Werk perfect samen met je opdrachtgever
Hoe krijg je de briefing die je nodig hebt? Kun je je keuzes goed verklaren? Aan het einde van de cursus werk jij perfect samen met elke opdrachtgever.
-
Leg het fundament vanuit concepting
Je krijgt deze strategische manier om planmatig en strategisch copy te schrijven onder de knie.