Sociale media - van strategie tot plan van aanpak

Je weet hoe je sociale mediakanalen inricht, berichten plaats je in een handomdraai. Dat is het probleem niet. Jóuw uitdaging is de vraag hoe je met sociale media wérkelijk impact maakt. Hoe je sociale netwerken zó benut dat ze een bijdrage leveren aan je organisatie- en communicatiedoelen. Tijd voor een reality check en een nuchtere benadering. Na deze cursus haal je meer uit zakelijke sociale media-accounts. Daar pluk je ook privé de vruchten van.

Cursus Social media - van strategie tot plan van aanpak: studenten in lesomgeving

Tijdens de cursus leer je hoe je moet beginnen met de vertaalslag van organisatiedoelstellingen naar haalbare online doelstellingen en met welke tools je resultaten meet. Daarnaast leer je waar jouw klanten, leden of ambassadeurs zich online bevinden en kun je een social story creëren.

Informatie aanvragen

Meer weten over deze opleiding?

Aanmelden

Zin om te beginnen met deze opleiding?

Handig om te weten

Start 23 september 2019
Lesdata Maandagavond 23 september tot en met 4 november
Studie-investering 5 uur per bijeenkomst
Kosten € 1050 (vrij van btw)
Deelnemers Maximaal 12
Locatie Koningsbergerstraat 9 Utrecht
Diploma Certificaat van deelname
Prijsinformatie Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Opleidingsinhoud

Tijdens de cursus Sociale media - van strategie tot plan van aanpak leer je welke social media inspanningen nuttig zijn voor jou en je organisatie en leer je een strategisch plan opstellen. Je kunt aan het einde van de cursus alle social media uitdagingen aan.

Tijdens de cursus ga je aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Trends in online communicatie
  • Sociale media: what’s new?
  • Kanaalkeuzes: welke wél en welke níet?
    • Bouwen aan een consistent verhaal
    • Lijn brengen in je verhaal
  • Kanaalsturing
    • Plannen en beheren van content
    • Opzetten van een beheerorganisatie
    • Werken met verschillende boodschappers
  • Doorpakken met een contentplanning
  • Aantrekkelijke content creëren
    • Content design
  • Monitoren, evalueren en doorpakken

Tijdens de bijeenkomsten en in je eigen tijd werk je opdrachten uit. Als je de cursus hebt afgerond staat je sociale mediastrategie in de steigers, inclusief plan van aanpak én contentkalender.

  • Inbedden van sociale media in de communicatiemix van jouw organisatie
  • Impact maken met een aantrekkelijk verhaal
  • Ontwikkelen van content die aansluit bij organisatiedoelen en -doelgroepen
  • Online gesprekken aanjagen, monitoren en analyseren
  • Organiseren van het dagelijkse beheer
  • Strategie vertalen naar een werkend plan van aanpak
  • Werken met een contentplanning

Toelating

Om de cursus Sociale media - van strategie tot plan van aanpak te volgen, heb je een hbo-werk- en denkniveau nodig. We gaan ervan uit dat je bekend bent met de knoppen, dat wil zeggen: je weet hoe je berichten plaatst en monitort.


Docent

Corona de Wert

Corona de Wert is een ervaren adviseur en trainer in online communicatie. Ze is auteur van het Handboek Online Redactie (2019), de opvolger van de bestseller Handboek webredactie.


Na deze opleiding

Nadat je de cursus Sociale media – van strategie tot plan van aanpak succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Hogeschool Utrecht. Wil je na deze cursus verder studeren? Volg dan de cursus Schrijven voor online en sociale media.

Je leert hoe je zelf elke online communicatie-uitdaging doelgericht kunt aanpakken.


Overige informatie

De post-bachelorcursus Sociale media - van strategie tot plan van aanpak kost € 1195, vrij van btw. Hier zijn de lesmaterialen bij inbegrepen.

De cursus Sociale media - van strategie tot plan van aanpak is bedoeld voor iedereen die binnen een bedrijf of organisatie sociale media beheert en bereid is vérder te kijken dan de eigen timeline. Content- en communicatieprofessionals en sociale mediaredacteuren die meer structuur willen brengen in de dagelijkse hectiek met een doordachte sociale mediastrategie en een planmatige aanpak. Ben je nog niet thuis in de knoppen? Volg dan eerst de cursus Schrijven voor sociale media.

De cursus Sociale media - van strategie tot plan van aanpak bestaat uit vijf klassikale bijeenkomsten van elk drie uur. In je eigen tijd pas je de lesstof toe op een casus uit jouw werkpraktijk. Ter afsluiting van de cursus presenteer je het eindresultaat aan je mede-cursisten.

Waarom SocialE media - van strategie tot plan van aanpak bij de HU?

  • Werk aan je professionele ontwikkeling

    Stilstand is achteruitgang. Om op hoog niveau te kunnen opereren is het goed om je regelmatig bij te scholen.

  • Leer van de experts

    Een opleiding aan de HU betekent docenten met kwaliteit en een sterke aansluiting met de praktijk.

  • Krijg begeleiding die werkt

    Jouw groei als student staat voorop, daarom steekt de HU veel tijd en energie in begeleiding en advies.

Direct contact

Yolanda Jongebreur

Programmaleider marketing & communicatie
Professionals in een lessituatie

Interesse in de opleiding Sociale media - van strategie tot plan van aanpak?