Sociale media - strategie en schrijven voor sociale media

Als online content- of communicatieprofessional werk je dagelijks met sociale media. Je weet hoe je een kanaal inricht en hoe je berichten plaatst. Maar hoe maak je nu echt impact met sociale media. Deze cursus sociale media biedt je een reality check en een planmatige benadering. Je gaat aan de slag met een casus uit jouw werkpraktijk. Zo heb je aan het einde van de cursus ook een echte oplossing. 

 

Cursus Social media - van strategie tot plan van aanpak: studenten in lesomgeving
Tijdens de cursus social media leer je hoe je moet beginnen met de vertaalslag van organisatiedoelstellingen naar haalbare online doelstellingen en met welke tools je resultaten meet. Daarnaast leer je waar jouw klanten, leden of ambassadeurs zich online bevinden en kun je een social story creëren. 

Handig om te weten

Startmoment 8 november 2024 en 21 maart 2025
Lesdata Najaar 2024 (totaal 4 bijeenkomsten verdeeld over de volgende data):
Vrijdag 8 november 2024 van 9:30 -16:30 uur en vrijdag 29 november 2024 9:30 – 16:30 uur

Voorjaar 2025 (totaal 4 bijeenkomsten verdeeld over de volgende data):
Vrijdag 21 maart 2025 van 9:30 – 16:30 uur en vrijdag 11 april 2025 van 9:30 -16:30 uur
Studie-investering 3 uur per bijeenkomst
Kosten

€ 950 (vrij van btw)

Inclusief lunch.

Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Deelnemers Maximaal 12
Locatie Koningsbergerstraat 9 Utrecht
Diploma Certificaat van deelname

Online open avonden

Bezoek onze online open avonden tussen 28 mei en 7 juni. Wij staan klaar voor jou en je vragen.

Aanmelden

Zin om te beginnen met deze opleiding?

Opleidingsinhoud

Tijdens de cursus Sociale media - strategie en schrijven voor sociale media leer je welke social media inspanningen nuttig zijn voor jou en je organisatie en leer je een strategisch plan opstellen. Je kunt aan het einde van de cursus alle social media uitdagingen aan.

Tijdens de cursus ga je aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Trends in online communicatie
  • Sociale media: what’s new?
  • Kanaalkeuzes: welke wél en welke níet?
    • Bouwen aan een consistent verhaal
    • Lijn brengen in je verhaal
  • Kanaalsturing
    • Plannen en beheren van content
    • Opzetten van een beheerorganisatie
    • Werken met verschillende boodschappers
  • Doorpakken met een contentplanning
  • Aantrekkelijke content creëren
    • Content design
  • Monitoren, evalueren en doorpakken

Tijdens de bijeenkomsten en in je eigen tijd werk je opdrachten uit. Als je de cursus hebt afgerond staat je sociale mediastrategie in de steigers, inclusief plan van aanpak én contentkalender.

  • Inbedden van sociale media in de communicatiemix van jouw organisatie
  • Impact maken met een aantrekkelijk verhaal
  • Pakkende teksten schrijven waarmee je (wél) impact maakt
  • Online gesprekken aanjagen, monitoren en analyseren
  • Organiseren van het dagelijkse beheer
  • Strategie vertalen naar een werkend plan van aanpak
  • Werken met een planning, hergebruiken van content

Toelating

Om de cursus Sociale media - strategie en schrijven voor sociale media te volgen, heb je een hbo-werk- en denkniveau nodig. We gaan ervan uit dat je bekend bent met de knoppen, dat wil zeggen: je weet hoe je berichten plaatst en monitort.

Docent

Corona de Wert

Corona de Wert is een ervaren adviseur en trainer in online communicatie. Ze is auteur van het Handboek Online Redactie (2021, 3e druk), de opvolger van de bestseller Handboek webredactie.

Na deze opleiding

Nadat je de cursus Sociale media – strategie en schrijven voor sociale media succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Hogeschool Utrecht. Wil je na deze cursus verder studeren? Volg dan de cursus Schrijven voor online en sociale media.

Je leert hoe je zelf elke online communicatie-uitdaging doelgericht kunt aanpakken. Verwacht geen knoppencursus met foefjes en trucs, maar een strategische aanpak waarmee je toewerkt naar een werkbaar plan voor jouw organisatie of thema.’

Overige informatie

De post-bachelorcursus Sociale media - strategie en schrijven voor sociale media kost € 925, vrij van btw. Hier zijn de lesmaterialen bij inbegrepen.

De cursus Sociale media - strategie en schrijven voor sociale media is bedoeld voor iedereen die binnen een bedrijf of organisatie sociale media beheert en bereid is vérder te kijken dan de eigen timeline. Content- en communicatieprofessionals en sociale mediaredacteuren die meer structuur willen brengen in de dagelijkse hectiek met een doordachte sociale mediastrategie en een planmatige aanpak. Ben je nog niet thuis in de knoppen? Volg dan eerst de cursus Schrijven voor sociale media.

De cursus Sociale media - strategie en schrijven voor sociale media bestaat uit vier klassikale bijeenkomsten van elk drie uur. In je eigen tijd pas je de lesstof toe op een casus uit jouw werkpraktijk. Ter afsluiting van de cursus presenteer je het eindresultaat aan je mede-cursisten.

Waarom SocialE media - strategie en schrijven voor sociale media bij de HU?

  • Werk aan je professionele ontwikkeling

    Stilstand is achteruitgang. Om op hoog niveau te kunnen opereren is het goed om je regelmatig bij te scholen.

  • Leer van de experts

    Een opleiding aan de HU betekent docenten met kwaliteit en een sterke aansluiting met de praktijk.

  • Krijg begeleiding die werkt

    Jouw groei als student staat voorop, daarom steekt de HU veel tijd en energie in begeleiding en advies.

Direct contact

Yolanda Jongebreur

Programmaleider marketing & communicatie
Voorbeeld van een lessituatie

Interesse in de opleiding Sociale media - strategie en schrijven voor sociale media?