Professionele ontwikkeling
Bij de HU staat de ontwikkeling van werknemers, loopbaanvorming en aandacht voor resultaten centraal. Als medewerker kan je gebruikmaken van diverse opleidingen, trainingen en workshops voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Tijdens de gesprekken die je met je leidinggevende voert, achterhalen we waar ieders behoefte en ruimte voor ontwikkeling ligt. Ons functiegebouw helpt hierbij en geeft inzicht in welke functies er zijn binnen de HU.
Functieprofielen
Alle functieprofielen zijn algemeen en resultaatgericht en geven een beeld van wat iedere functie bijdraagt aan het realiseren van de doelen van de HU organisatie. Klik op een van de onderstaande rubrieken en bekijk de functieprofielen van deze rubriek.
Tot de rubriek administratie en secretarieel behoren de volgende functies (opent PDF per functieprofiel):
Tot de rubriek beleid behoren de volgende functies (opent PDF per functieprofiel):
Tot de rubriek facilitair behoren de volgende functies (opent PDF per functieprofiel):
Tot de rubriek informatie behoren de volgende functies (opent PDF per functieprofiel):
Tot de rubriek management behoren de volgende functies (opent PDF per functieprofiel):
Tot de rubriek ondersteuning behoren de volgende functies (opent PDF per functieprofiel):
Tot de rubriek onderwijs behoren de volgende functies (opent PDF per functieprofiel):
"Je eigen ontwikkeling staat hier centraal"
Fatima Aroug Teamleider Verpleegkunde
"Je eigen ontwikkeling staat hier centraal"
Fatima ArougTeamleider Verpleegkunde
Leven lang ontwikkelen
Fatima Aroug is teamleider bij de opleiding Verpleegkunde. Als leidinggevende ondersteunt ze docenten en studenten binnen de opleiding. ‘Ik omschrijf mijzelf als een bruggenbouwer. Het gaat mij om kwaliteit en welzijn van student én docent’.
Als jong meisje werd ze gefascineerd door de geheimzinnige wereld van het ziekenhuis. ‘Ik vond het spannend om te zien wat die in het wit geklede mensen deden.’ Na de havo deed ze de opleiding HBO-Verpleegkunde. Haar eerste baan was op de afdeling verloskunde bij het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Na de specialisatie gynaecologie volgde ze de lerarenopleiding: ‘Ik wilde studenten begeleiden en mij bezighouden met didactiek en de psychologie van het leren.’
Gemeenschappelijk doel
Als verpleegkundig opleider maakte ze de overstap naar de hogeschool. Een logische stap: ‘Ik zag het als een kans om de kloof tussen theorie en praktijk te dichten.’ Tot dan toe waren opleiding en praktijk gescheiden werelden. ‘We hebben elkaar nodig om studenten op te leiden en dan kan je beter uitgaan van een gemeenschappelijk doel.’ Docenten met een verpleegkundige achtergrond gingen als stagedocent werken, waardoor ze ook op de werkvloer kwamen. ‘Dat was de start van een hele mooie samenwerking waar we nu nog steeds de vruchten van plukken.’
Autonome professionals
Inmiddels werkt ze bijna 25 jaar bij de hogeschool. Vervelen doet haar werk allerminst: ‘Ik heb ieder jaar het gevoel dat ik een nieuwe baan heb.’ Dat heeft veel te maken met de ruimte die de hogeschool biedt: ‘De hogeschool is een omgeving waarin leren en ontwikkelen centraal staan. Er zijn hier heel veel mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.’ Autonome professionals krijgen veel vrijheid: ‘Docenten stellen ieder jaar hun eigen takenpakket samen.’
Zorginnovatie
Haar eigen ontwikkeling bracht haar ertoe om te solliciteren op een baan als teamleider. ‘Ik volgde de master Zorgtraject ontwerp, tegenwoordig de Master Innovatie in Zorg en Welzijn. Dat heeft me een stap verder geholpen.’ Tijdens de master deed ze academische vaardigheden op en leerde ze hoe je innovaties in praktijk kan brengen. Onderdeel van het afstuderen was de ontwikkeling van een zorginnovatiecentrum. ‘Een mooi traject waarin we onderwijs, onderzoek en praktijk bij elkaar brachten.’ Tegenwoordig is dit een bekende opleidingsvorm binnen de opleiding.
"Ons product is het diploma van jonge mensen, die de toekomst van Nederland gaan vormgeven."
Joost Veerman Enterprise architect
"Ons product is het diploma van jonge mensen, die de toekomst van Nederland gaan vormgeven."
Joost VeermanEnterprise architect
Ik voel hier veel vertrouwen
Joost Veerman is ‘enterprise architect.’ Hij kijkt met een helikopterview naar de veranderprocessen binnen de hogeschool. ‘Ik overzie, modelleer en bewaak van grotere hoogte de samenhang in samenspraak met belanghebbenden en specialisten.’ Wat maakt zijn dag? ‘Als team samen wat realiseren, dat vind ik het mooiste wat er is.’
Na een periode in het bedrijfsleven stapte hij in 2008 over naar de hogeschool. Hij wilde niet meer het gevoel hebben dat hij voor de aandeelhouders aan het werk was. Liever ging hij aan de slag voor de BV Nederland: voor een universiteit, een ziekenhuis of een hogeschool. De belangrijkste reden om bij Hogeschool Utrecht te gaan werken? ‘Ons product is het diploma van jonge mensen die de toekomst van Nederland vormgeven.’
Innovatieve leeromgevingen
Binnen de hogeschool is vanuit ICT perspectief veel te doen. ‘Sinds mijn start hier is het aantal ICT-medewerkers verdubbeld.’ Met 22 opleidingen, 36.000 studenten, 3.600 medewerkers, 6 diensten en 4 kenniscentra is de organisatie behoorlijk complex. Dat betekent voortdurend balanceren tussen kaders stellen en flexibele oplossingen bedenken. Een mooie uitdaging voor een ICT’er: ‘Aan de ene kant zijn we bezig om registersystemen meer solide te maken. Aan de andere kant vraagt het onderwijs om innovatieve leeromgevingen.’
Cloud-oplossingen
Daarbij maakt ICT gebruik van state-of-the-art infrastructuur. ‘We doen niet onder voor grote bedrijven. Dat was voor mij ook een reden om hier te solliciteren.’ ICT maakt gebruik van A-klasse producten voor beveiliging. ‘We hebben een heel portfolio van Microsoft Azure platformdiensten.’ Verder investeert de hogeschool veel in cloud-oplossingen. Een ICT’er kan veel kanten op binnen de organisatie: ‘Werken bij de hogeschool biedt veel mogelijkheden om je te specialiseren.’
Studieverlof
Andere voordelen? Voor bijscholing hoef je hier niet ver te zoeken. ‘De HU stimuleert je ontwikkeling en biedt ondersteuning in kosten en werktijd-compensatie.’ Zelf volgde Joost modules van de Master of Informatics. ‘Maar voor mij is ook de sfeer heel belangrijk. Mensen zijn hier erg begaan met het product. Dat maakt het vooral zo leuk om hier te werken. En dat je de hele dag tussen jonge mensen loopt. Als ICT’er zit je hier altijd aan de voorkant van nieuwe ontwikkelingen.’