Master Educational Needs
Online open avond
Op dinsdag 27 juni 2023 om 19.30 uur vindt onze volgende online open avond plaats.
Meld je direct aanDe deeltijd Master Educational Needs (EN) geeft je een orthopedagogische/ orthodidactische en onderwijskundige verdieping (wetenschappelijk onderbouwd) met de focus op passend onderwijzen. Zie voor lesdata en -tijden van de master op één van de leslocaties het overzicht Master EN 2023-2024.
Vraag persoonlijk advies
Heb je een vraag? Neem contact op met Froukje Dijkstra via mail froukje.dijkstra@hu.nl. We helpen je graag verder!
Stuur direct een mailHandig om te weten
Aanmelddeadline | 31 augustus en 31 december (online) |
---|---|
Start | September en februari (online) |
Lesdata | Voor studeren op één van de locaties: 1 of 2 lesbijeenkomsten per week (afhankelijk van het studietempo). Zie het overzicht van de lesdagen en -tijden. |
Studie-investering | 15-20 uur per week (zelfstudie, praktijkopdrachten, leerteamactiviteiten, online begeleiding, inspiratie-dagen). Een deel van deze uren valt samen met reguliere activiteiten binnen werktijd. |
Collegegeld | € 2314 (vrij van btw) |
Dit is het minimale collegegeldtarief per jaar. Bereken welk tarief voor jou geldt. |
|
Locatie | Online MEN |
Diploma | Master of Education |
Toelating | Bekijk de toelatingseisen |
Croho-naam | M Educational Needs |
Croho-code | 44103 |
Ontwikkel jezelf tot gedragsspecialist
Tijdens deze master kun je je specialiseren in Gedrag, Leren of Begeleiden. Afhankelijk van de groep leerlingen waar jij mee wilt gaan werken, bepaal je jouw studieprogramma.
Toekomstbestendige onderwijsprofessional
Onze maatschappij verandert en het onderwijs verandert mee. Daardoor kun je met deze master veel kanten op. Bijvoorbeeld als gedragsspecialist, leraar speciaal onderwijs, expert in het nieuwkomersonderwijs of jonge kindspecialist.
Aanmelden
Zin om te beginnen?
Meer weten?
De belangrijkste informatie op een rij.
Je persoonlijke leerroute
Bij Hogeschool Utrecht studeer je flexibel. Samen met je studieadviseur bepaal je jouw eigen studietempo, de volgorde van modules en je toetsmomenten. Bij de start van de opleiding bepaal je samen met je studieloopbaanbegeleider hoe je examenpakket eruit gaat zien. Je kunt er bovendien voor kiezen om je onderwijs op een leslocatie te volgen of juist online, vanuit huis. Zo kun je je studie afstemmen op je interesses, ambities en je werk- en privésituatie.
Wil je een losse module volgen?
Wil je je verder ontwikkelen in jouw vakgebied, maar niet direct een master- opleiding volgen? Dan zijn de mastermodules uit de Masteropleiding Educational Needs misschien geschikt voor je.
Wat kost een masteropleiding?
Ben je benieuwd naar de kosten voor de opleiding Master Educational Needs? In de collegegeldmeter bereken je eenvoudig hoeveel collegegeld je betaalt.
Wil je als leraar een opleiding volgen? Dan ontvang je met een lerarenbeurs een flinke vergoeding!
En misschien kom je (ook) in aanmerking voor andere subsidies. Kijk hiervoor op DUO.
Waarom Master Educational Needs studeren bij de HU?
-
Praktijkgericht
Studenten waarderen de opleiding Master Educational Needs onder andere vanwege de praktijkgerichtheid en de inhoudelijke deskundigheid van de docenten. Jouw praktijksituatie staat tijdens de hele opleiding voortdurend centraal.
-
Studeren in eigen tempo
Je maakt een ideale combinatie van studie, werk en privé door bij elke module eigen leerdoelen te stellen. Elke module is weergegeven in een online leeromgeving, waardoor je zelf mee bepaalt waar en wanneer je studeert.
-
Voldoe aan de grote vraag
Omdat er grote vraag is naar leraren met een master degree heb je grote kans op een plek waar je graag wilt werken.
"“Ik wil een masterlijk goede juf worden”"
Marleen Kunst Student
"“Ik wil een masterlijk goede juf worden”"
Marleen KunstStudent
Deze opleiding ben ik gaan doen, omdat ik me verder wilde ontwikkelen en meer wilde weten over hoe leren werkt: wat zijn de huidige inzichten en hoe pas ik deze kennis toe in mijn werk als leerkracht in het basisonderwijs.
In deze opleiding is de koppeling tussen theorie en praktijk een belangrijk onderdeel, zodat alles wat je leert ook direct toepasbaar en bruikbaar is in je dagelijkse werk. Dit maakt het voor mij gemakkelijker om de balans te blijven vinden in de combinatie van werk, gezin, hobby’s en een masterstudie.
Het online studeren in een leerteam bevalt me heel goed: ondanks de afstand creëert dit een gevoel van verbondenheid. Ook geniet ik er enorm van om weer actief nieuwe kennis op te doen en geïnspireerd te raken om het onderwijs nog mooier te maken.
"Naast lesgeven aan deze opleiding hebben de docenten ervaring in het relevante werkveld"
Rijan van Geene Oud-student
"Naast lesgeven aan deze opleiding hebben de docenten ervaring in het relevante werkveld"
Rijan van GeeneOud-student
Als leraar op een Cluster 1 school had ik al meerdere opleidingen en cursussen gevolgd, gericht op het werken met blinde en slechtziende leerlingen. Maar ik merkte dat het tijd was om mij meer te gaan verdiepen. Ik kwam al gauw uit bij Hogeschool Utrecht; de tweejarige Master Educational Needs. Wat mij erg aansprak was dat de opleiding beschikt over docenten met actuele kennis van de praktijk. Naast lesgeven aan deze opleiding hebben ze ervaring in het relevante werkveld. Dit zorgde voor een mooie verbinding tussen de theorie en de praktijk tijdens de bijeenkomsten.
"Deze opleiding heeft deuren geopend en nieuwe ambities doen ontstaan"
Tamara Oskam Oud-student
"Deze opleiding heeft deuren geopend en nieuwe ambities doen ontstaan"
Tamara OskamOud-student
Door mijn verschillende ervaringen met de groeiende diversiteit in het reguliere basisonderwijs ontstond de wens mijzelf als leerkracht verder te professionaliseren. In combinatie met mijn interesse voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, in het bijzonder leerlingen met (kenmerken van) autisme, leidde dit tot het inschrijven voor de masteropleiding Educational Needs.
Tijdens de opleiding heeft de vertaling van theorie naar praktijk een prominente rol gespeeld. Mede dankzij het gedreven docententeam kijk ik nu anders naar leerlingen en richt ik mij op mogelijkheden in plaats van belemmeringen.
Deze opleiding heeft deuren geopend en nieuwe ambities doen ontstaan; momenteel ben ik namelijk werkzaam als gedragsspecialist en waarnemend intern begeleider.