Een betrouwbaar merk en een goede klantbeleving is de sleutel tot een positief imago, meer tevreden klanten, een hogere aanbevelingsintentie en meer omzet. Op dit moment verkennen organisaties de mogelijkheden van digitale technologie om de klantreis en klantbeleving te optimaliseren. Dit lectoraat onderzoekt de mogelijkheden om duurzame merken en een betekenisvolle klantbeleving te creëren in een steeds digitaler wordende omgeving.

Onderzoekslijnen binnen het lectoraat

Bedrijven en organisaties zijn op zoek naar hoe zij, naast het maken van winst, het beste invulling kunnen geven aan de manier waarop zij met hun merk en hun producten en diensten waarde kunnen creëren voor de maatschappij. In deze onderzoekslijn onderzoeken we hoe bedrijven een goede balans kunnen vinden tussen waarde voor de klant (customer value), waarde voor het bedrijf (brand value) en maatschappelijke waarde (public value).

Binnen deze onderzoekslijn wordt gekeken hoe organisaties digitalisering kunnen optimaliseren, zodat deze niet alleen bijdraagt aan de doelstellingen van organisaties, maar ook een positieve bijdrage levert aan de klantbeleving en een betekenisvolle relatie met de klant. De onderzoeksprojecten op het gebied van klantbeleving & digitalisering richten zich daarbij op het ontwikkelen van duurzame klantrelaties en op de mogelijkheden van personalisatie en digitalisering om de klantbeleving te verbeteren. We onderzoeken de effecten van digitalisering en personalisatie op de klantbeleving en de klantrelatie.

Publicaties


Onderwijs

Het lectoraat levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs op het gebied van marketing en klantbeleving. De afgelopen jaren is een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de bachelor Commerciële Economie en aan de Master Data Driven Business.

2 mensen kijken naar laptop Eddo Wesselink

“Het project Moves helpt ons om na te denken over de positionering en profilering van onze praktijk in de wijk. Dat is voor een fysiotherapeut een hele andere manier van met ons vak bezig zijn”

Eddo Wesselink Fytac

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Gerrita van der Veen | Directeur Digital Business & Media

Gerrita van der Veen

  • Lector
  • Lectoraat: Marketing & Customer Experience