Dr. Suzanne de Bakker is hogeschoolhoofddocent Behavioural Communication bij het lectoraat Communicatie in Digitale Transitie aan de Hogeschool Utrecht. Haar onderzoek heeft als doel om (communicatie)professionals te ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden, zodat zij effectief kunnen functioneren en communiceren met de steeds complexer wordende buitenwereld.
Als hoofddocent is Suzanne ook verbonden aan het Instituut voor Communicatie. Hiervoor was ze docent Corporate Communicatie bij de afdeling Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, waar ze in 2006 promoveerde op informatie-overload onder medewerkers.
In april 2017 is haar boek ‘Contentmarketing’, het eerste hbo-studieboek over contentmarketing, verschenen bij Noordhoff Uitgevers. Daarnaast verzorgt ze regelmatig workshops en cursussen over gedragsverandering, contentmarketing, inhakers en influencers.
Expertises
- Sociale media engagement
- Gedragsverandering
- Contentmarketing
Publicaties
- Merken in maatschappelijke discussie Sommige bedrijven willen hardop meepraten op sociale media, andere worden ongewenst middelpunt van maatschappelijke polemiek
- Inhakers met een twist Match tussen moment, merk en inhaker
- The Network is the Message Fase 2B: de consument bepaalt het moment
In de media
Merken met een mening (podcast)
Op sociale media haken bedrijven niet alleen in op de actualiteit, maar sluiten zich ook aan bij maatschappelijke en politieke bewegingen, zoals Black Lives Matter en feminisme. Hebben we bedrijven meegesleurd in ons meningenklimaat? Wat zijn de risico’s voor bedrijven? En zitten consumenten hier eigenlijk wel op te wachten? In deze aflevering verwonderen 'de Mediadoctoren' zich over merken met een mening.
Beluister de podcast