Suzanne de Bakker | onderzoeker | Communicatie in Digitale Transitie

Suzanne de Bakker

Docent-onderzoeker

Dr. Suzanne de Bakker is hogeschoolhoofddocent Behavioural Communication bij het lectoraat Communicatie in Digitale Transitie aan de Hogeschool Utrecht. Haar onderzoek heeft als doel om (communicatie)professionals te ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden, zodat zij effectief kunnen functioneren en communiceren met de steeds complexer wordende buitenwereld.

Als hoofddocent is Suzanne ook verbonden aan het Instituut voor Communicatie. Hiervoor was ze docent Corporate Communicatie bij de afdeling Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, waar ze in 2006 promoveerde op informatie-overload onder medewerkers. 

In april 2017 is haar boek ‘Contentmarketing’, het eerste hbo-studieboek over contentmarketing, verschenen bij Noordhoff Uitgevers. Daarnaast verzorgt ze regelmatig workshops en cursussen over gedragsverandering, contentmarketing, inhakers en influencers.

Expertises

  • Sociale media engagement
  • Gedragsverandering
  • Contentmarketing 
     

Publicaties

  • Inhakers met een twist Match tussen moment, merk en inhaker
    • Suzanne de Bakker
    • Lectoraat: Communicatie in Digitale Transitie
    • Andersoortige materiaal
    • 2018
  • The Network is the Message Fase 2B: de consument bepaalt het moment
    • Gerrita van der Veen, Suzanne de Bakker, Anita Cox, Anne-Lise Kamphuis, Robert-Jan Mast, Aletta Smits, Ronald Voorn, Thijs Waardenburg, Lotte Willemsen, Karlijn Boddeus, Komala Mazerant
    • Lectoraten: Human Experience & Media Design, Marketing & Customer Experience
    • Rapport
    • 2018
  • The Network is the Message Fase 2A: Meten is nog niet weten
    • Gerrita van der Veen, Suzanne de Bakker, Anita Cox, Anne-Lise Kamphuis, Robert-Jan Mast, Aletta Smits, Ronald Voorn, Thijs Waardenburg, Lotte Willemsen, Karlijn Boddeus, Komala Mazerant
    • Lectoraten: Human Experience & Media Design, Marketing & Customer Experience
    • Rapport
    • 2018

Projecten

In de media

Merken met een mening (podcast)

Op sociale media haken bedrijven niet alleen in op de actualiteit, maar sluiten zich ook aan bij maatschappelijke en politieke bewegingen, zoals Black Lives Matter en feminisme. Hebben we bedrijven meegesleurd in ons meningenklimaat? Wat zijn de risico’s voor bedrijven? En zitten consumenten hier eigenlijk wel op te wachten? In deze aflevering verwonderen 'de Mediadoctoren' zich over merken met een mening.

Beluister de podcast

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Suzanne de Bakker | onderzoeker | Communicatie in Digitale Transitie

Suzanne de Bakker

  • Docent-onderzoeker
  • Lectoraat: Communicatie in Digitale Transitie