"Brand builders who love people, build brands that people love"
Opgeleid tot psycholoog begon Tijs zijn carrière als academisch onderzoeker in het domein van merkmanagement. Hierna leerde hij het praktijkvak van merken bouwen bij internationale organisaties als Unilever, Philips, Heineken en als onafhankelijk merkconsultant.
Centraal thema in zijn werk is de vraag hoe marketing professionals vanuit het menselijk perspectief impact creëren op de dimensies Merk, Mens en Maatschappij. Zijn aandacht gaat specifiek uit naar toegepast onderzoek dat de ontwikkeling en het leveren van merk-gedreven en mens-centrische waardeproposities en klantbelevingen stimuleert. Van belang hierbij zijn organisatorische randvoorwaarden zoals het vermogen om over functionele afdelingen heen te werken, en het maximaal inzetten van creativiteit en technologie voor het wederzijds nut van klant en bedrijf.
Expertises
- Merkstrategie
- Consumentenpsychologie & gedrag
- Marketing
Openbare les Tijs Timmerman
Op 8 juli gaf Tijs Timmerman zijn openbare les 'Marketingprofessionals moeten oog hebben voor people en planet'. Dit deed hij samen met Xander Lub, lector Organisaties in Digitale Transitie.
Bekijk de openbare les terugPublicaties
- Dierzaam: Key highlights Consumententypes En hun motieven, kennis en gedrag ten aanzien van (duurzamer) vlees
- Key highlights segmentatiestudie Dierzaam: diervriendelijke en duurzame keuze De verschillende Nederlandse vleeskopers en hun motivatie, gelegenheid en capaciteit om dierzaam vlees te kopen
- The anatomy of a personal service the eight dimension of 'personal'