Aletta Smits | onderzoeker | Human Experience & Media Design

Aletta Smits

Onderzoeker

Aletta Smits is hogeschoolhoofddocent en onderzoeker aan de Hogeschool Utrecht. Ze ontwikkelde de master Data-driven Design en de minor Big Data & Social media. Ze doet nu onderzoek naar gedragsdata bij het invullen van gezondheidsvragenlijsten en past daarop proces mining toe. 

Ze studeerde moderne taalkunde (met psychologie en ICT) en is in 2002 gepromoveerd in de theoretische taalkunde (informatieverwerking in geschreven teksten) bij de Vrije Universiteit/Universiteit van Amsterdam. Ze heeft sinds die tijd bij de Universiteit Leiden als onderzoeker en onderwijsontwikkelaar gewerkt en in haar eigen trainingsbedrijf (De Loef Training) o.a. trainingen en lezingen verzorgd over engagement en gedragsbeïnvloeding. 

Ze trekt naast haar werk bij de HU door het land met een serie lezingen over gedragsbeïnvloeding, de ontwikkeling van het puberbrein en UX-oplossingen voor het omgaan met pubers.


Publicaties

  • Co-designing the Adaptive MyPractice Sim for Undergraduate Students
    • Bob Cruijsberg, Aletta Smits, Koen van Turnhout
    • Lectoraat: Human Experience & Media Design
    • Lezing
    • 2020
  • Stealing their beer time Turning studying for medical progress tests into a game
    • Aletta Smits, Annette Schenk, Lizet van Ewijk
    • Lectoraat: Human Experience & Media Design
    • Lezing
    • 2020
  • The Network is the Message Fase 2B: de consument bepaalt het moment
    • Gerrita van der Veen, Suzanne de Bakker, Anita Cox, Anne-Lise Kamphuis, Robert-Jan Mast, Aletta Smits, Ronald Voorn, Thijs Waardenburg, Lotte Willemsen, Karlijn Boddeus, Komala Mazerant
    • Lectoraten: Human Experience & Media Design, Marketing & Customer Experience
    • Rapport
    • 2018

Projecten

  • human hand holding a robot
    • Lectoraten: Betekenisvol Digitaal Innoveren, Human Experience & Media Design
    • 1 april 2021 - 31 maart 2022
    AI in the human loop
    • Lectoraat: Human Experience & Media Design
    • 1 augustus 2020 - 31 juli 2021
    HEMD missies
  • Visueel beeld project
    • Lectoraten: Betekenisvol Digitaal Innoveren, Human Experience & Media Design, Marketing & Customer Experience
    • 3 maart 2020 - 28 februari 2022
    Publieke Dienstverlening in Digitale Transitie

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Aletta Smits | onderzoeker | Human Experience & Media Design

Aletta Smits

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Human Experience & Media Design