Loes Hogenkamp

Onderzoeker
Loes Hogenkamp is sinds juli 2022 werkzaam als onderzoeker in opleiding binnen het lectoraat Werken in Onderwijs. Hier is ze voornamelijk betrokken bij onderzoeken over werkdruk en werkplezier van docenten. 

Loes Hogenkamp is sinds juli 2022 werkzaam als onderzoeker in opleiding binnen het lectoraat. Tijdens haar master Learning Sciences (University of Twente) hield Loes zich voornamelijk bezig met coöperatief leren met technologie. Hierna is Loes bij de University of Twente aan de slag gegaan als Junior Onderzoeker bij de vakgroep ELAN (docentprofessionalisering), waar ze door middel van design-based research onderzoek deed naar het stimuleren van zelfreflectie van leraren op het gebruik van technologie in de les. 

Loes is nieuwsgierig naar hoe we het lerarenberoep aantrekkelijker en hedendaags kunnen maken, om zo het lerarentekort tegen te gaan en kwaliteiten van leraren te benutten. Hierbij wordt ze vooral gedreven door maatschappelijke kwesties en vraagstukken. 

Expertises

  • Werkdruk
  • Grounded theory
  • Leren van leerlingen


Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Loes Hogenkamp

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Werken in Onderwijs