De Master Spreekt over... Machine Learning Architectuur

Sfeerfoto De Master Spreekt

Tijdens het kennis- en netwerkevent 'De Master Spreekt...' op 1 maart 2024 nemen Bas Geerdink en Anna Dollbo je mee in de ontwikkelingen rondom Machine Learning Architecture in het toenemende geweld van Large Language Models (bijv. ChatGPT) en andere generatieve AI.

In de snel evoluerende wereld van AI en Machine Learning (ML) ligt, naast het bouwen van geavanceerde modellen, ook steeds meer nadruk op een soepele integratie in real-world toepassingen. De onderliggende architectuur vormt hiervoor het fundament. De omvang, dynamische input en voortdurende leerprocessen van LLMs maken dit des te belangrijker voor de toekomst, maar ook een uitdaging. Zo worden LLMs al snel kostbaar vanwege de zware eisen. Efficiënt beheer van middelen en een balans hierin zijn dus cruciaal. Ook is real-time monitoring essentieel om mogelijke bias en ongewenste effecten tegen te gaan. Daarnaast wordt belicht hoe MLOps er praktisch uit zouden kunnen zien, hoe de modellen na de implementatie op een verantwoorde manier kunnen worden beheerd en waarom dit onderdeel is van 'verantwoord AI-beheer'.

Verwacht een inspiratiesessie waar zowel de theoretische achtergrond en verschillende casussen besproken worden.

Interactie met de zaal is zeer gewenst: je bent van harte uitgenodigd om tijdens de presentaties deel te nemen aan de discussie tijdens deze kennis- en netwerkbijeenkomst en in kleiner gezelschap bij de borrel.

14.30-15.00 uur Binnenlopen en ontvangst met koffie en thee
15.00-15.15 uur Opening - door Guido Ongena (opleidingsmanager Master of Informatics)
15.15-16.00 uur  De Master Spreekt Interactief - met Bas Geerdink
16.00-16.45 uur De Master Spreekt Interactief - met Anna Dollbo
16.45-18.00 uur Borrel

Datum Vrijdag 1 maart 2024
Locatie Koningsbergerstraat 9, Utrecht
Kosten Gratis

Aanmelden niet meer mogelijk

Je kunt je helaas niet meer aanmelden voor dit De Master Spreekt-event.

Over de spreker

Anna Dollbo

Anna Dollbo is a Design & Implementation Engineer at Deeploy, an MLOps platform that helps companies productionize AI responsibly, focusing on governance, compliance, and transparency.  She is currently working on research projects leveraging explainability for high risk AI applications in the healthcare space, as well as researching cybersecurity issues of predictive and generative AI models, and how these can be mitigated.

Anna has a Master in Artificial Intelligence at Utrecht University and a Bachelor in Cognitive Science from Gothenburg University. She is a contributing member of the Dutch AI Ethics Society (DAIEC), and is devoted to finding ways to ensure that AI has a positive impact for all members of society.

Bas Geerdink

Bas is alumnus van de Master of Informatics (2013) en heeft ook een achtergrond in Artificial Intelligence (o.a. Rijksuniversiteit Groningen). Bas heeft gewerkt als zoals Software Engineer, Software Architect, IT Manager, Technology Lead en Lead ML Engineer bij verschillende organisaties zoals ING, DXC Technology en Avenade.

In 2019 startte Bas zijn eigen bedrijf Aizonic, consultancy in Big data en AI. Vanuit Aizonic deed Bas opdrachten bij onder andere DPG Media Group, Bol, Rabobank, Randstad en Levi Strauss & Co.

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van het ICT Deeltijd Onderwijs van Hogeschool Utrecht en wat daarmee samenhangt. Volg ons op LinkedIn. Hier kondigen wij ook onze “De Master Spreekt Events” aan.