Zeven HU-studenten ontvangen beurs VSBfonds

Het VSBfonds geeft jaarlijks beurzen aan studenten voor een vervolgstudie of –onderzoek in het buitenland. Afgelopen week werd officieel bekend gemaakt welke studenten een beurs krijgen voor een vervolgstudie in het buitenland in 2018-2019. Onder hen waren zeven studenten van de HU.

Het VSBfonds stelt jaarlijks beurzen beschikbaar aan bevlogen en gemotiveerde studenten van hogescholen en universiteiten, die zich na het behalen van hun bachelor- of masterdiploma graag verder willen ontwikkelen. Studenten van alle studierichtingen komen voor een beurs van maximaal € 10.000 in aanmerking. De bursalen van de HU van dit jaar vertegenwoordigen de studies Bouwtechnische Bedrijfskunde (Built Environment), Journalistiek (2x), International Marketing Management (International Business), International Communication and Media (Creative Business), Culturele en Maatschappelijke Vorming (Social Work) en Intercultural Communication and Media (Creative Business). Zij gaan vervolgopleidingen doen in Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Zweden.

"Grote meerwaarde"

Anton Franken, lid van het College van Bestuur van Hogeschool Utrecht: “Deze studenten combineren allemaal hun in de studie opgedane kennis en kunde met de eigen interesses, persoonlijkheid en talenten. Juist die combinatie geeft deze mensen en hum ambities grote meerwaarde voor hun toekomstige beroepenveld.”

Foto: Anton Franken met de HU-beursalen en enkele betrokken medewerkers van de HU