Vitaminekoffie: het is mogelijk, ontdekten onze studenten

Als je aan een koffiecupje vitamines toevoegt, komen die dan uiteindelijk ook in het kopje koffie terecht? Ja, zo ontdekten Mirjam van Laar en Fea van Duren, studenten aan de minor Food & Farma. De studenten onderzochten deze mogelijkheid voor startup Cupplement.

Van Laar: “Toen we begonnen met het onderzoek, wilden we bewijzen dat het niet kan. Vitamines zijn instabiel en kunnen niet goed tegen hitte en druk - dingen die bij koffie maken komen kijken. Maar het blijkt toch te werken.”

Fea van Duren en Mirjam van Laar

Stefan Wateler, van Cupplement: “Of koffie en vitamines met elkaar te combineren zijn, was een belangrijk vraagstuk voor de toekomst van onze startup. Wij wilden graag met studenten samenwerken om dit vraagstuk te onderzoeken: Doordat wij zelf ook nog vrij jonge ondernemers – en student - zijn, is het extra leuk om met studenten samen te werken.” Ook de studenten zijn enthousiast over de opdracht. Van Duren: “Ik vond het heel leuk om te werken aan iets dat écht invloed heeft. Waar écht iets van afhangt.”

Cupplement wil de koffie met vitamines op termijn op de markt brengen. Men kan op de hoogte blijven door een contactformulier op de website in te vullen.