Virtual Reality om te leren presenteren

VR_bril
In dit project wordt onderzoek verricht naar de impact van onderwijskundig ontwerpprincipes op de ontwikkeling van de competentie mondeling presenteren. Resultaten worden vervolgens gebruikt om mobiele, gepersonaliseerde leeromgevingen in VR te ontwikkelen en te implementeren in het onderwijs. 

Doel

Dit project beoogt om leertrajecten gericht op academische en communicatieve vaardigheden van studenten:

  • Gepersonaliseerd te maken
  • Just-in-time te maken
  • Genoeg oefenmogelijkheden en feedback op deze oefeningen te faciliteren. 

Resultaten

Virtual Reality gaan inzetten binnen het Hoger Onderwijs om feedback te genereren die helpen bij de ontwikkeling van academische vaardigheden op het gebied van presenteren.

Looptijd

01 januari 2016 - 01 januari 2022

Aanpak

Dit project is gebaseerd op

  • Het doen van experimenteel onderzoek binnen de Hogeschool Utrecht en de Wageningen University & Research
  • Het samenwerken met partners CoVince Adventurous Learning en UNESCO. 

Betrokken HU-onderzoekers

Samenwerking met kennispartners

Stan van Ginkel

  • Lector
  • Lectoraat: Betekenisvol Digitaal Innoveren