Dr. Stan van Ginkel is als hogeschoolhoofddocent werkzaam voor Instituut Archimedes en het Lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren van de Hogeschool Utrecht. Lopende onderzoeken richten zich op de waarde van VR-leeromgevingen voor het ontwikkelen van communicatieve vaardigheden in het hoger onderwijs.
Eerder werkte hij als universitair docent en onderwijsadviseur aan de Universiteit Utrecht en Wageningen UR. Zijn huidige onderzoek test de impact van virtuele leeromgevingen op de ontwikkeling van academische en communicatieve vaardigheden. Opbrengsten uit deze studies worden gebruikt om virtuele omgevingen te optimaliseren en te implementeren binnen het hoger onderwijs.
Expertises
- Academische en communicatieve vaardigheden
- Onderwijstechnologie, Virtual Reality
- Honoursprogramma’s
Publicaties
- Constructing computer-mediated feedback in Virtual Reality for improving peer learning A synthesis of the literature in presentation research
- The Importance of 21st Century Skills in secondary education
- The impact of a Virtual Reality-based presentation task on students’ presentation skills and presentation anxiety in higher education
Downloads en links
- - UNESCO (2019): Twee onderwijsprojecten genomineerd voor Unesco ICT-prijs
- UNESCO (2019): Exploring the use of Artificial Intelligence to support teachers and teacher development
- Computer Weekly (2019): Dutch virtual reality can help reduce teacher shortage worldwide
- De Volkskrant (2018): Praatjes oefenen in een vol theater – geen probleem met deze bril
- NRC (2008): College om te leren studeren