Kristina werkt sinds 2010 op de HU als hogeschooldocent Engels, met specialisaties in Amerikaanse cultuur, spreekvaardigheid en de verbinding tussen drama en vakdidactiek op bachelor- en masterniveau. Bij het lectoraat DMVT doet Kristina promotieonderzoek naar dramatechnieken in de vreemdetaalles.
Kristina is oorspronkelijk afkomstig uit de VS. Zij behaalde een bachelor in drama en Engels aan de University of California en een master in toneelschrijven op Saint Mary’s College in California. Als docent gebruikt ze altijd haar drama-achtergrond in haar taallessen.
Zij heeft haar docentbevoegdheid behaald bij Sacramento State University. Voor zij naar Nederland verhuisde, heeft zij gewerkt als docent Engels/drama op een highschool.
Expertises
- Spreekvaardigheid
- Engelstalige cultuurvakken
- Drama
Publicaties
- Setting the stage Designing effective professional development in improvisational drama techniques for foreign language teachers
- Why all the drama? Perceptions and Experiences of Foreign Language Student Teachers on Training in Improvisational Drama Pedagogy
- Motivational Intervention through Literature Activities (MILA): an intervention to measure motivation in secondary school students based on the Motivational Self System