Werken aan duurzame onderwijsvernieuwing in de context van Practoraten
Doel
Het onderzoek beoogt inzicht te geven in de mate van benutting van opbrengsten van Practoraten door docententeams en wat betrokkenen hierbij als bevorderende en belemmerende factoren ervaren. Ten tweede beoogt het onderzoek inzicht te geven in effectieve kenmerken van interventies die de benutting van opbrengsten van Practoraten bevorderen en zo duurzame onderwijsvernieuwing bewerkstelligen.
Resultaten
Effectieve interventies worden vertaald naar praktische handreikingen en tools voor Practoraten, docenten(teams) en opleidingsmanagers, die ondersteunend zijn voor het benutten van de opbrengsten van Practoraten.
Looptijd
01 december 2018 - 01 maart 2024
Aanpak
Middels een beschrijvende ontwerp- en effectstudie wordt beoogd na te gaan welke belemmerende en bevorderende factoren zich voordoen bij de benutting van opbrengsten van Practoraten. Op basis van deze inzichten worden praktische interventies ontworpen, geïmplementeerd en geëvalueerd die benutting van de opbrengsten van Practoraten door (docenten)teams moeten bevorderen.
Betrokken HU-onderzoeker
Samenwerking met kennispartners
-
Drenthe College
-
Summa College
-
ROC van Amsterdam
-
ROC Noorderpoort
-
Scalda
-
Ecbo
-
Fontys Hogeschool
-
Open Universiteit
-
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
-
Hogeschool Utrecht