Hoe kunnen modebedrijven consumenten bewegen naar een duurzame kledingkast?
Doel
Het doel van dit promotieonderzoek is om vanuit marketing perspectief bij te dragen aan duurzaamheidsdoelstellingen en specifiek de modebranche te helpen om consumenten te bewegen naar een duurzame kledingkast.
Resultaten
Dit promotie onderzoek heeft de vorm van een monografie. Tussentijds worden deelresultaten verspreid, bijvoorbeeld in de vorm van blogs bij SWOCC, bijdrage aan congressen zoals PLATE, samenwerking met het Sustainable Behavior team en mode onderzoekers van de Universiteit Utrecht, en door kennis te delen met het onderwijs op de HU in de Minor Marketing van duurzame oplossingen.
Looptijd
01 november 2020 - 30 november 2024
Aanpak
Het onderzoek kent drie deelstudies, waaronder 1) literatuuronderzoek naar factoren die consumenten beïnvloeden om duurzame mode te kiezen, 2) interviews met mode retailers hoe zij consumenten beïnvloeden om duurzame mode te kiezen en 3) experimenten om interventies te testen.