Annuska verbindt theorie en praktijk in haar werk. Met een achtergrond in marketing en communicatie ligt haar onderzoek interesse en specialisatie in consumptie onderzoek, met een focus op duurzame mode. Annuska werkt vanuit Lectoraat Marketing en Customer Experience (HU) samen het Copernicus Institute of Sustainable Development (Universiteit Utrecht) aan haar promotieonderzoek. Het doel van haar promotieonderzoek is om vanuit marketing perspectief bij te dragen aan duurzaamheidsdoelstellingen en consumenten te bewegen naar een duurzame kledingkast.
Het promotie onderzoek heeft de vorm van een monografie. Tussentijds worden deelresultaten verspreid, bijvoorbeeld in de vorm van blogs bij SWOCC, samenwerking met het UU Sustainable Behavior team & UU fashion onderzoekers, bijdrage aan (internationale, academische) congressen zoals PLATE, en door kennis te delen in onderwijs op HU (bijv. in de Minor Marketing van duurzame oplossingen').
Annuska heeft zowel een Master Business Communication, als een Master Bedrijfskunde Strategie behaald aan de Radboud Universiteit Nijmegen (NL), en studeerde aan Berkeley (University of California, USA).
- Duurzame mode
- Consumentengedrag
- SHIFT framework