HU-studenten winnen award voor hulp aan startende docenten

HU-studenten van de opleiding Communicatie hebben op het Zestor Congres ‘Anders organiseren in het HBO’ de Vliegende Start Award gewonnen. De award beloont bijdrages aan de structurele verbetering van de werving, selectie en/of begeleiding van de startende docent.

De studenten - Tijs Ars, Mirjam Rasmussens, Koen Hekkelman en Daniëlle van den Brink - wonnen de award voor het advies dat zij hebben opgesteld in opdracht van HU-afdeling HR, onder regie van Sonja Slotboom, over de eerste honderd werkdagen van docenten bij de HU. Zij voerden dit traject uit onder de vlag van student-adviesbureau Scompany, onderdeel van de opleiding Communicatie, en onder begeleiding van de docenten communicatiemanagement Martijn Vlug en Carla Jonker.

Goed onderzocht en realistisch

De jury gaf aan dat het plan van de studenten goed doordacht, goed onderzocht en realistisch was. Een groot deel van de adviezen die zij uitbrachten, zijn inmiddels al doorgevoerd binnen de HU. Zo is er een website gelanceerd: nieuwemedewerker.hu.nl, waar nieuwe medewerkers informatie over systemen, praktische zaken en de organisatiefilosofie op één plek kunnen vinden. Ook is de procedure voor het aanvragen van devices aangepast, waardoor de laptop en telefoon nu op dag één voor alle nieuwe medewerkers klaar staan.

De studenten waren bijzonder blij met de erkenning voor hun harde werk. Bovendien hebben ze met de award 3000 euro voor collegegeld en studiemateriaal gewonnen! Naast het Scompany-team waren ook de bedenkers van het introductieprogramma voor nieuwe medewerkers van de HU genomineerd voor een award. Zij eindigde op de tweede plaats.