Corona update 27 maart 2020

We zijn nu allemaal inmiddels twee weken thuis, noodgedwongen door de coronacrisis. En we zien dat de HU gemeenschap elkaar helpt, adviseert en steunt. Ook de komende tijd zullen wij dit blijven doen. Volg #wijzijnHU op social media om te zien hoe wij dit doen.

Namens het College van Bestuur wil voorzitter Jan Bogerd, mede namens zijn mede-collegeleden Tineke Zweed en Wilma Scholten op Reimer, iedereen een hart onder de riem steken.

We krijgen veel vragen over het betalen van collegegeld. Aangezien het onderwijs door blijft gaan, nu op afstand, en studenten de studie kunnen blijven volgen is er geen aanleiding om hier verandering in te brengen. De financiële gevolgen voor studenten zijn overigens ook onderwerp van gesprek tussen de Vereniging Hogescholen en het ministerie van OCW.

Studenten die in financiële moeilijkheden komen, kunnen bij DUO tijdelijk per maand meer lenen. Dat kan met terugwerkende kracht, tot aan het begin van het studiejaar. Ook kunnen studenten nog collegegeldkrediet aanvragen. Studenten kunnen dit zelf regelen in mijn DUO. Voor vragen kunnen ze contact opnemen met DUO.

Tot slot

We proberen de impact van de coronacrisis zoveel mogelijk te beperken. Daar zullen we nog heel wat voor moeten regelen en bedenken, zoals hoe de toetsen worden ingericht, welke alternatieve toetsen we kunnen ontwikkelen in korte tijd en hoe we afstudeertrajecten kunnen inrichten. We zijn hier elke dag mee bezig en we komen snel met concrete oplossingen.