Anita Lettink nieuw lid Raad van Toezicht Hogeschool Utrecht

De Raad van Toezicht van Hogeschool Utrecht heeft Anita Lettink per 1 augustus 2022, voor een periode van vier jaar, benoemd als nieuw lid. Anita neemt zitting in de commissie Onderzoek en Onderwijs.

Anita Lettink is een strategische bestuurder met meer dan 25 jaar internationale ervaring in verschillende strategische en leidinggevende posities. Momenteel is zij partner en adviseur bij Strategic Management Centre en eigenaar van HRTechradar. Zij spreekt en publiceert over Future of Work, waarbij haar focus ligt op personeelsstrategie en de rol van digitalisering en innovatie daarbij. De trends op het gebied van skills, robotics en automatisering hebben haar bijzondere belangstelling. Daarnaast heeft zij trajecten begeleid als mentor bij Jong Ondernemen en bij de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit.

Guus van Montfort, voorzitter Raad van Toezicht: “Anita is in staat haar zienswijze op de samenleving te koppelen aan kansengelijkheid, het belang van inclusiviteit en de rol van onderwijs. Haar expertises en jarenlange ervaring, gekoppeld aan haar enthousiasme, maken dat Anita een aanwinst is voor de Raad van Toezicht.”

Jan Bogerd, voorzitter College van Bestuur: “Anita leidde diverse en inclusieve teams met focus op het blijven ontwikkelen van medewerkers. Haar benoeming verbreedt de expertise van de Raad van Toezicht en sluit goed aan op één van de vijf ambities van Hogeschool Utrecht; een leven lang ontwikkelen.”

Zelf zegt Anita over haar benoeming: “Ik geloof dat zowel mensen als organisaties het meest uit zichzelf halen door te blijven leren en ontwikkelen. Een mens is niet gemaakt om stil te staan. Binnen organisaties wordt nog wel eens puur en alleen gekeken hoe de organisatie moet groeien en innoveren en wordt eraan voorbijgegaan dat juist de medewerkers groei teweeg kunnen brengen. Het aanbieden van de juiste ontwikkelprogramma's en de investering in passende digitale systemen is cruciaal voor strategisch succes. Graag wil ik mijn bijdrage leveren dat studenten van de hogeschool de ambitie om een leven lang te ontwikkelen zich tijdens de studie al eigen maken en meenemen gedurende hun hele loopbaan."