Lenka van Riemsdijk

Lenka van Riemsdijk

Onderzoeker

Lenka van Riemsdijk behaalde haar titel Master of Marketing op de Economische Universiteit Bratislava (Slowakije). Haar specialisaties zijn Internationale Marketing en Consumentengedrag en haar passie voor marketing en dierenwelzijn heeft geleid tot een promotieonderzoek over marketingstrategieën voor diervriendelijke producten dat ze eind 2019 afrondde.

 

Sinds 2010 geeft Lenka les binnen de Engelstalige opleiding International Business Studies. In 2013 startte ze haar promotieonderzoek over The impacht of issue-based positioning on the purchase of socially responsible products aan Universiteit Wageningen onder begeleiding van dr. Paul Ingenbleek, prof.dr.ir. Hans van Trijp en dr. Gerrita van der Veen.

Lenka's promotieonderzoek beantwoordt twee vragen: Hoe effectief zijn verschillende marketingstrategieën bij het in de markt zetten van diervriendelijke producten? Hoe beïnvloeden bijvoorbeeld persoonlijke kenmerken van de consument en samenwerkingen tussen producten en dierenwelzijnsorganisaties de effectiviteit van de strategieën? De resultaten helpen om diervriendelijke producten succesvol op de markt te brengen.

Expertises

  • Marketing
  • Consumentengedrag
  • Marktstrategieën dierenwelzijn

Publicaties


Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Lenka van Riemsdijk

Lenka van Riemsdijk

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Marketing & Customer Experience