Harry Rorije werkt al meer dan 20 jaren als veranderkundige aan allerlei vernieuwingen in diverse organisaties. Sinds 2016 is zijn specialisatie het begeleiden van veranderingen in het onderwijs. Zijn drijfveer is dat onderwijs zich continue blijft verbeteren voor lerenden.

Harry onderzoekt op welke wijze veranderingen in het onderwijs tot een succes leiden en hoe docenten hierin een belangrijke rol kunnen innemen. Daarnaast geeft hij les op het gebied van veranderkunde en onderwijsinnovatie in twee Masteropleidingen en begeleidt hij onderwijsinnovaties bij middelbare scholen en binnen Hogeschool Utrecht.

Expertises

  • Onderwijsinnovatie
  • Verandering

Een belangrijke drijfveer voor Harry is dat het onderwijs altijd beter en meer inspirerend kan voor studenten. Helaas mislukken veel onderwijsinnovaties. Dat is vervelend voor zowel docenten als studenten. Harry wil vanuit onderzoek bijdragen aan onderwijsinnovaties die studenten inspireren en waar docenten trots op kunnen zijn.

"Veranderen is en blijft altijd leren"

Harry Rorije
Onderzoeker

Publicaties

  • OVERLAB Lerende netwerken voor leren en innoveren
    • Kristin Vanlommel, Harry Rorije, Elske van den Boom-Muilenburg, Ilya Zitter, Mieke Koeslag-Kreunen, Remko van der Lugt
    • Lectoraten: Beroepsonderwijs, Co-Design, Organiseren van Verandering in Onderwijs, Werken in Onderwijs
    • Artikel
    • 2021

Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Harry Rorije

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Organiseren van Verandering in Onderwijs