Hogeschool Utrecht leeft mee met slachtoffers en betrokkenen aardbevingen Turkije en Syrië

De gevolgen van de zware aardbevingen in Turkije en Syrië raken ons. De beelden uit het aardbevingsgebied zijn verschrikkelijk en de aantallen doden en gewonden zijn van een enorme omvang.

Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, nabestaanden en direct getroffenen van deze zo plotselinge ingrijpende ramp in beide landen. De HU leeft mee met studenten en medewerkers die in angstige onzekerheid leven of familie en vrienden nog worden gevonden of de trieste bevestiging hebben ontvangen en rouwen dat zij nooit meer hun dierbaren in de armen kunnen sluiten.

Hulp nodig

Heb je behoefte aan steun of een luisterend oor? Het Netwerk Diversiteit & Inclusie en HU HOME organiseert op aanstaande donderdag 16 februari van 11.00 tot 13.00 uur een bij elkaar komen op Heidelberglaan 9 (USP) om je gevoelens en zorgen te kunnen delen en elkaar te steunen. Studenten kunnen ook hulp vragen bij SLB’ers en de Leerteamcoaches. Daarnaast staat Team Student Support (studentendecanen, studentenpsychologen, het Student Support Centre) klaar wanneer dit nodig is. Medewerkers kunnen hulp vragen aan leidinggevenden, mentoren en de vertrouwenspersonen staan voor jullie klaar.

Zelf helpen

Wil je hulp bieden aan de mensen in de getroffen gebieden? Doneer dan op Giro 555.