Duurzame onderwijsinnovaties

Auteurs Remco Coppoolse, Elske van den Boom-Muilenburg, Kristin Vanlommel
Gepubliceerd in OnderWijsTijd
Publicatiedatum 2023
Lectoraat Organiseren van Verandering in Onderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Als gevolg van snelle maatschappelijke, beroepsinhoudelijke en onderwijskundige ontwikkelingen staan onderwijsinnovaties hoog op de agenda van opleiders, bestuurders en onderzoekers. Vaak leiden onderwijsinnovaties echter niet tot het beoogde doel. In een review ontdekten we een viertal kernthema’s die onderling verband houden: (1) complexiteit van onderwijsinnovatie, (2) veranderenergie, (3) leiden van onderwijsinnovatie en (4) evidence-informed innoveren. In deze bijdrage werken we de bevindingen uit met als doel betrokkenen in het onderwijsveld handvatten te bieden om de slaagkans van onderwijsinnovatie te vergroten.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in OnderWijsTijd
Jaar en volume 3 2
Trefwoorden onderwijsinnovaties
Paginabereik 2-6

Remco Coppoolse

Remco Coppoolse | onderzoeker | lectoraat Normatieve Professionalisering

Remco Coppoolse

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Organiseren van Verandering in Onderwijs