De rol van de docentonderzoeker

Auteurs Marjanne Hagedoorn, Jantje Timmerman, Patricia Brouwer, Erica Wijnands-Pot
Gepubliceerd in Profiel: Vaktijdschrift voor docentschap in duurzaam beroepsonderwijs
Publicatiedatum 2023
Lectoraat Werken in Onderwijs, Beroepsonderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Er is steeds meer aandacht voor onderzoek en practoraten in het mbo (Werkagenda mbo, 2023-2027). Geïnspireerd en gestuurd door ontwikkelingen binnen het onderwijs, het werkveld en de maatschappij, kiezen steeds meer mbo-scholen ervoor zelf onderzoek te doen en zich te ontwikkelen als kennisinstelling en onderzoekspartner. Schoolbesturen voelen zich steeds meer eigenaar van de onderzoeksagenda op thema’s die voor het mbo relevant zijn (zie NRO Kennisagenda voor het Onderwijs, 2022). Scholen willen het brede palet van activiteiten, producten en kennis uit onderzoek benutten ten dienste van professionele ontwikkeling en schoolontwikkeling alsmede innovatie van het onderwijs en beroepspraktijk.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Jaar en volume 2023 4