Implementatie van de Keele STarT MSK Tool Nederlandse versie

De Keele STarT MSK Tool heeft als doel om patiënten met veelvoorkomende musculoskeletale klachten in een zo vroeg mogelijk stadium een passende behandeling aan te bieden. De tool bestaat uit 10 vragen, op basis waarvan de patiënt wordt ingedeeld in één van de drie prognostische categorieën: een laag, midden of hoog risico op aanhoudende klachten.

Doel

Patiënten met veelvoorkomende musculoskeletale klachten (pijn aan de rug, knie, schouder, nek of een combinatie hiervan) in een zo vroeg mogelijk stadium een passende behandeling aanbieden.
In opdracht van Keele University houdt de onderzoeksgroep uit Utrecht bij voor welke doeleinden de tool in Nederland wordt ingezet.

Resultaten

Onderzoeksresultaten (validiteit en betrouwbaarheid van de Keele STarT MSK Tool) worden naar verwachting in 2020 gepubliceerd.

Looptijd

01 januari 2020 - 01 januari 2025

Aanpak

De tool is ontwikkeld door onderzoekers van Keele University, Engeland. Onderzoekers van de Academische Werkplaats eerstelijns Fysiotherapie (AWF Utrecht) hebben de tool recent vertaald naar het Nederlands. De tool is vrij te gebruiken in de praktijk of onderzoeksetting.

Bent u geïnteresseerd in de Nederlandse versie van de Keele STarT MSK Tool? Dan kunt u zich hier registreren door onderstaande gegevens te mailen naar lectoraat.beweegzorg@hu.nl

Voornaam:
Achternaam:
E-mail adres:
Naam praktijk / organisatie:
Wat is uw rol binnen deze praktijk / organisatie:
Waar heeft u gehoord over de Keele STarT MSK Tool:
Voor welk doel wilt u de Keele STarT MSK Tool gebruiken:
a) Binnen de patiëntenzorg
b) Onderzoek
c) Commercieel gebruik

Dan ontvangt u vervolgens gratis en zonder andere voorwaarden de Nederlandse vertaling van de Keele STarT MSK Tool. U ontvangt een versie met scoringsinstructie en een versie zonder scoringsinstructie (die u voor de patiënt kunt gebruiken). Uw contactgegevens worden niet voor andere doeleinden gebruikt.

Engelse versie StarT MSK Tool

Academische Werkplaats Fysiotherapie

Betrokken HU-onderzoekers

Betrokken lectoraten

Samenwerking met kennispartners

Keele University: STarT MSK Tool MSK Tool Keele University

Academische Werkplaats Fysiotherapie Academische Werkplaats Fysiotherapie

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Corelien Kloek | onderzoeker | lectoraat Innovatie van Beweegzorg

Corelien Kloek