Renate van der Meer

Renate van der Meer

Onderzoeker

Renate van der Meer (1970) onderzoekt de rol van collectieve identiteit in het functioneren van multi-partijensamenwerkingsrelaties.
Het onderzoek richt zich op de wijze waarop betrokken partijen (gedeelde) betekenissen ontwikkelen ten aanzien van (aspecten van) een samenwerking en op de relatie tussen deze betekenissen en het functioneren van de samenwerkingsrelaties.

Renate doceert, naast haar onderzoek, corporate communicatie.
Het domein Corporate communicatie sluit goed aan bij het onderwerp voor het promotieonderzoek. In dat domein staan concepten als identiteit, imago, reputatie, corporate branding, stakeholdermanagement en de organisatie van de communicatie centraal.

Renate werkt sinds 2002 als docent bij het instituut voor Communicatie aan Hogeschool Utrecht, waarvan vijf jaar als manager van adviesbureau Scompany. Ze heeft een bachelor Commerciële Economie (Saxion Hogeschool) en een master Communicatiewetenschap aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Expertises

  • Analyseren (micro <-> macro)
  • Strategisch organiseren, communiceren
  • Realistisch adviseren

 


Publicaties


Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Renate van der Meer

Renate van der Meer

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Marketing & Customer Experience