Foto van Renate van der Meer met een spontane lach

Renate van der Meer

Docent-onderzoeker

Renate werkt binnen het lectoraat Marketing & Customer Experience mee aan het onderzoeksproject Plenty, een onderzoek naar methoden om het marktsucces van plantaardige eiwitrijke voedselinnovaties van Mkb-ers te vergroten. Dit onderzoek is van maatschappelijk belang, omdat het bijdraagt aan het aanpakken van de klimaatcrisis.  

Dr. Renate van der Meer promoveerde op 8 september 2025 met haar proefschrift ‘Collectieve identiteit & Multi-partijensamenwerking: sturen en verbinden in een context van verschillen’.

Renate werkt naast haar werk als onderzoeker bij het lectoraat in verschillende rollen bij de opleiding Communicatie. Ze is coördinator van de cursus de Kunst van de Dialoog, lid van curriculumcommissie, van de OTEG (Onderwijs & Toetsexpertgroep). Zij is betrokken bij studentenadviesbureau Scompany en heeft daar vijf jaar leiding aan gegeven.  

Zij is in haar werk en leven geïnteresseerd in het functioneren van mensen en organisaties afgezet tegen de doelen en ambities die ze hebben.  

Ze helpt ze graag zich bewust te worden van hun gedrag en wil samen oplossingen bedenken voor het vergroten van hun effectiviteit. Identiteit speelt daarin een rol, omdat het concept gaat over zelfbeeld, zelfmanifestatie en positie innemen in relatie tot anderen. 

Expertises

  • Strategisch advies aan (multi-partijen)samenwerkingen 
  • Organiseren van communicatie en effectief functioneren  
  • Coaching en teaching young professionals

Door samenhang aan te brengen tussen inzet, aanpak, doelen en resultaten wil Renate communicatievraagstukken van organisaties duiden en analyseren. Hierbij betrekt en verbindt ze diverse perspectieven.

"In een samenwerkingssituatie waarin partijen zelf hun relaties moeten zien te ontwikkelen is het cruciaal dat zij actief werken aan de (h)erkenning van alle partijen in het collectief.  "


Publicaties


Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Foto van Renate van der Meer met een spontane lach

Renate van der Meer

  • Docent-onderzoeker
  • Lectoraat: Marketing en Customer Experience