MCX Lunch & Learn: Waarden in beweging

De samenleving verandert sneller dan ooit. Jongeren stellen andere vragen. Medewerkers zoeken betekenis, autonomie en verbondenheid. En organisaties? Die kunnen niet achterblijven, maar doen dat vaak wel door hun focus op winstgevende groei, efficiëncy of het vergroten van marktaandeel.

De samenleving verandert sneller dan ooit. Jongeren stellen andere vragen. Medewerkers zoeken betekenis, autonomie en verbondenheid. En organisaties? Die kunnen niet achterblijven, maar doen dat vaak wel door hun focus op winstgevende groei, efficiency of het vergroten van marktaandeel.

Dat zorgt nogal eens voor onrust op de werkvloer: denk aan Google-medewerkers die het bedrijf aanspreken op onethische gedrag.

De vraag is dus: hoe vertaal je die persoonlijke waarden en maatschappelijke waarden naar relevantie voor je bedrijf? En als medewerker: hoe kun je binnen je eigen functie kleine veranderingen implementeren die passen bij maatschappelijk en jouw persoonlijke waarden?

In deze sessie duiken we in de verschuiving van traditionele naar nieuwe waarden in werk, onderwijs en samenwerking.

Je krijgt inzicht in
De veranderende (persoonlijke/organisatie/maatschappelijke) waarden
Reflectie op wat dit betekent voor jouw team, opleiding of organisatie
Inspiratie en handvatten om waardegedreven te werken. Ook binnen systemen die nog in beweging zijn

De gastspreker
Natalie den Engelse: Dr. Natalie den Engelse is hoofddocent bij het lectoraat Marketing & Customer Experience. Haar onderzoek richt zich op hoe marketingtechnologie kan bijdragen aan meervoudige waarde creatie voor klant, organisatie en maatschappij. Daarnaast zet zij zich in voor onderwijsinnovatie die professionals voorbereidt op waardegedreven werken. 

Wat gaan we doen?  
Na een korte presentatie (20 a 30 minuten) gaan we in gesprek over hoe dit onderwerp een plek in het onderwijs kan krijgen en wat dit betekent voor het werkveld en onderzoek.

Voor wie?
Voor iedereen met interesse in hoe je vanuit persoonlijke waarden richting kunt geven aan je organisatie en de samenleving. Maakt niet uit waar je werkt of wat je doet. Studenten, medewerkers en externen zijn zeer welkom.

Waar en wanneer?
Donderdag 5 juni 2025 12:00 – 13:30 uur
Heidelberglaan 15, ruimte volgt
Gratis en mét lunch

Aanmelden
Aanmelden (liefst voor 30 mei) via Leontine Regter op leontine.regter@hu.nl. Hopelijk tot dan!

Over de Lunch & Learn bijeenkomsten
Het lectoraat Marketing & Customer Experience organiseert elk kwartaal een Lunch & Learn bijeenkomst . Een 1,5 uur durende roundtable bijeenkomst, open voor externen, HU medewerkers en studenten.

Deel dit evenement