HU-studenten Ad Eventmanager halen geld op voor Cliniclowns

Hoe kan je als student Eventmanager beter aantonen wat je hebt geleerd dan met het organiseren van een event? Met in totaal 43 fundraising events haalden studenten van de HU-opleiding Ad Eventmanager ook nog eens geld op voor een goed doel: de Cliniclowns.

Diverse bootcamps en sponsorlopen (in een park, de sportwinkel, de sportschool of bij een sportvereniging), high teas, een zomercircus met een vintage kledingruilbeurs en een live Jukebox, een avondje karten voor bedrijven (hoogste opbrengst!), een veiling, een cocktailproeverij: met deze en andere events haalden eerstejaars studenten van de Ad Eventmanager meer dan 5.200 euro op. Het geld ging naar een lokaal doel met landelijke naamsbekendheid: De Cliniclowns, dat net als de Associate degree (Ad)-opleidingen van de HU is gevestigd in Amersfoort. Onlangs werd de cheque feestelijk in ontvangst genomen door Clementine Schrama, ambassadeur van Cliniclowns.

Associate degrees

De Associate degrees zijn praktijkgerichte, tweejarige hbo-opleidingen. Met een Ad-diploma vergroten studenten (met een mbo-diploma niveau 4 of een havo- of vwo-diploma) hun kansen op een baan zonder meteen een volledige vierjarige bacheloropleiding te hoeven volgen. Mocht de studie bevallen, dan kunnen ze alsnog vanuit een Ad doorstromen naar een volledige hbo-opleiding en deze verkort doorlopen.

Toegepast in de praktijk

De studenten hebben met hun events laten zien dat zij beschikken over de nodige projectmanagement- en communicatievaardigheden. Alles wat zij in het eerste jaar hebben geleerd op de opleiding, hebben ze nu toegepast in de praktijk.

Foto: Studenten Ad Eventmanager bieden cheque aan Cliniclowns aan. V.l.n.r. Joyce, Joost, Lynn, Marleen, Varinia, Rowie, Sven, Esmay, Merel, Laura, Kim, Sophie, Clementine Schrama (Cliniclowns), Amber, Ryan, Laurie van Deventer (Cliniclowns) en Anneke van Gruijthuijsen-Bos (projectcoördinator en docent)