Dubbele bachelor Pedagogiek en PABO

Wil jij kinderen of jongeren helpen om zich zo goed en gelukkig te kunnen ontwikkelen? En vind je het leuk om alles te leren over de opvoeding en ontwikkeling? Dan is de dubbele bachelor van Pedagogiek en de PABO iets voor jou.

In Nederland zijn er te weinig leraren die voor de klas kunnen staan. En dit tekort wordt steeds groter. Daarnaast worden klassen steeds diverser en wordt van leerkrachten gevraagd om de kinderen niet alleen kennis bij te brengen, maar hen ook bij te brengen hoe ze een plek in de samenleving kunnen innemen. Dit vraagt om leraren met kennis van pedagogiek. Hogeschool Utrecht biedt sinds 2018 de dubbele bachelor Pedagogiek en Pabo aan. Zo kan je in 5,5 jaar tijd zowel je Pedagogiek- als Pabo-diploma behalen.

Open avond

Meer informatie of persoonlijk studieadvies? Bezoek één van onze open dagen van de PABO of Pedagogiek en ga in gesprek met docenten en studenten.

Aanmelden

Is deze studieroute iets voor jou? Meld je dan aan voor de bacheloropleiding Pedagogiek. Tijdens het eerste jaar krijg je meer informatie over deze route.

Direct contact

Heb je vragen over deze studieroute of wil je meer informatie? Neem contact op met Henk Roelfsema (docent bachelor Pedagogiek). Wij helpen je graag verder.

Stuur een mail

Meer weten over deze Opleidingen?