Brancheorganisatie roept HU-student uit tot Event Talent van het Jaar

Hoe onderscheid je je in de massa van vers afgestudeerde professionals die jaarlijks de eventmarkt bestormen? En hoe krijg je als bureau zicht op de kandidaten die beschikken over echte excellence? Als antwoord op die vragen ontwikkelde branchevereniging IDEA samen met partnerhogescholen het IDEA Talent Scout programma. Tijdens de lustrumeditie van 13 november won HU-student Lennart de Jong de titel ‘event talent van het jaar’.

Lennart de Jong

Lennart de Jong, vierdejaars student Communication and Multimedia Design (CMD) op Hogeschool Utrecht, won de prijs met zijn pitch en boodschap 'power to the audience'. “Het geeft mij energie als ik mensen kan verbinden door middel van een creatieve oplossing.”

Enorm aan het ontwikkelen

De prijsuitreiking vond plaats op 13 november in Studio 21, Hilversum, tijdens de vijftiende editie van IDEA Talent Scout. Arno Wilkens, coördinator Creatieve Industrie op Hogeschool Utrecht, leerde De Jong goed kennen tijdens het Creatieve Industrie programma van de HU: “Lennart is een talent dat zich op dit moment enorm aan het ontwikkelen is op het gebied van ontwerpen.”

40 deelnemers

De tweede prijs ging naar Lotus van Cooten, studerend aan Hogeschool Tio, de derde prijs was voor Leon van Maren van Inholland. In totaal deden zo’n 40 studenten mee van de partnerhogescholen: Hogeschool Utrecht, HKU Kunst en Economie, Fontys Academy for Creative Industries, Hogeschool Tio, Hogeschool van Amsterdam en Inholland.

Over IDEA

Branchevereniging en kennisorganisatie IDEA (Independent Dutch Event Association) behartigt de collectieve belangen van haar leden: ruim 60 professionele live communicatie- en eventmarketingbureaus in Nederland.