Studenten maken boek voor het Huidfonds

Studenten van de opleiding Communication and Multimedia Design van de HU hebben een lees-, kijk- en luisterboek gemaakt voor de Zonnetjesweek van het Huidfonds. Tijdens de Zonnetjesweek is er extra aandacht voor goede zonbescherming bij de kinderopvang.

Goede zonbescherming is extra belangrijk voor jonge kinderen van 0 tot 4 jaar. Daarom organiseert het Huidfonds jaarlijks de Zonnetjesweek. Tijdens de voorlichtingsweek voor kinderdagverblijven, peuterspeelzalen en gastouderverblijven leren kinderen, hun ouders en pedagogisch medewerkers over veilig spelen in de zon. Studenten Romy Muntingh, Tanja Avedisian en Roos van der Wielen maakten voor de kinderen het boek en de video ‘Een zomerse dag met Bram en Roos’.

“We zijn superdankbaar!”, laat de opdrachtgever – het Huidfonds - weten. Michiel Rovers, docent aan de opleiding CMD, vindt het “een heel mooi project waarin onze studenten de creativiteit de vrije loop konden laten.”

Kinderdagverblijven die zich aanmelden voor de zonnetjesweek krijgen – naast ‘Een zomerse dag met Bram en Roos’ - nog veel meer materialen en tips voor activiteiten om mee aan de slag te gaan.

Twee jaar geleden maakten HU-studenten ook voorlichtingsmaterialen over goede zonbescherming voor jonge kinderen.