Voortdurende toetsbekwaamheid in het hoger beroepsonderwijs, een eerste verkenning
Auteurs | Kitty Meijer , Tamara van Schilt-Mol , Marjoleine Dobbelaer , Liesbeth Baartman , Jeroen van der Linden , Lisette Munneke |
---|---|
Gepubliceerd in | Examens: Tijdschrift voor de toetspraktijk |
Publicatiedatum | mei 2020 |
Lectoraat | Onderzoekend Vermogen, Beroepsonderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
Toetsing is een essentieel onderdeel van het onderwijs. Naast dat toetsing de waarde van diploma’s bepaalt, kan toetsing het leerproces versterken of verstoren. Het is dan ook vanzelfsprekend dat bij docentprofessionalisering in het hoger beroepsonderwijs (hbo) veel aandacht besteed wordt aan toetsbekwaamheid.
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Examens: Tijdschrift voor de toetspraktijk |
Jaar en volume | 2020 2 |
Trefwoorden | docenten, hoger beroepsonderwijs, hbo, toetsing, toetsbekwaamheid, professionalisering |
Paginabereik | 24-34 |