The Network is the Message

Auteurs Komala Mazerant , Suzanne de Bakker , Anne-Lise Kamphuis , Thijs Waardenburg , Lotte Willemsen , Karlijn Boddeus , Robert-Jan Mast , Aletta Smits , Ronald Voorn , Anita Cox , Gerrita van der Veen
Publicatiedatum 2018
Lectoraat Marketing & Customer Experience, Human Experience & Media Design
Soort publicatie Rapport

Samenvatting

Het tweejarige onderzoeksprogramma The Network is the Message richt zich op de effectiviteit van sociale media: wanneer zijn sociale media effectief, wat bepaalt die effectiviteit en hoe kunnen we dit meten? Startpunt in deze management summary van thema 2 ‘meten is nog niet weten’ is het inzicht dat het allemaal begint met doelstellingen. Doelstellingen zijn van essentieel belang om te kunnen bepalen of je succes hebt of niet. En bij doelstellingen horen Key Performance Indicators (KPI’s), met een set zorgvuldig geselecteerde metrics die de beste bijdrage leveren om die doelstellingen in kaart te brengen. Op die manier kun je ook bepalen of je je tijd en middelen goed inzet en je misschien effectiever zou zijn deze door deze anders te verdelen.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Suzanne de Bakker | onderzoeker | Communicatie in Digitale Transitie
    Suzanne de Bakker
    • Docent-onderzoeker
    • Lectoraten: Communicatie in Digitale Transitie
  • Aletta Smits | onderzoeker | Human Experience & Media Design
    Aletta Smits
    • Onderzoeker
    • Lectoraten: Human Experience & Media Design
  • Ronald Voorn | onderzoeker | Marketing, Marktonderzoek en Innovatie
    Ronald Voorn
    • Docent-onderzoeker
    • Lectoraten: Marketing & Customer Experience

Taal Nederlands
Trefwoorden sociale media, effectiviteit, Key Performance Indicators

Neem contact met ons op