Kwantitatieve analyse van een toetsprogramma
Auteurs | Jaap Dronkers, Ellen de Kwant, Cas Kruitwagen, Liesbeth Baartman |
---|---|
Gepubliceerd in | Examens: Tijdschrift voor de toetspraktijk |
Publicatiedatum | 2017 |
Lectoraat | Beroepsonderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
De evaluatie van toetsing is belangrijk binnen de kwaliteitsbewaking van het onderwijs. Zowel toetsorganisaties als examencommissies houden zich hiermee bezig. Naast de evaluatie van losse toetsen is het ook van belang te kijken naar de kwaliteit en samenhang van het geheel aan toetsing. Dit artikel beschrijft een kwantitatieve analyse van toetsresultaten als aanvulling op de gebruikelijke kwalitatieve analyse van een toetsprogramma.
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Examens: Tijdschrift voor de toetspraktijk |
Jaar en volume | 2017 3 |
Trefwoorden | toetsing, toetsen, toetsresultaten |
Paginabereik | 27-32 |