Kwantitatieve analyse van een toetsprogramma

Auteurs Jaap Dronkers, Ellen de Kwant, Cas Kruitwagen, Liesbeth Baartman
Gepubliceerd in Examens: Tijdschrift voor de toetspraktijk
Publicatiedatum 2017
Lectoraat Beroepsonderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

De evaluatie van toetsing is belangrijk binnen de kwaliteitsbewaking van het onderwijs. Zowel toetsorganisaties als examencommissies houden zich hiermee bezig. Naast de evaluatie van losse toetsen is het ook van belang te kijken naar de kwaliteit en samenhang van het geheel aan toetsing. Dit artikel beschrijft een kwantitatieve analyse van toetsresultaten als aanvulling op de gebruikelijke kwalitatieve analyse van een toetsprogramma.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Examens: Tijdschrift voor de toetspraktijk
Jaar en volume 2017 3
Trefwoorden toetsing, toetsen, toetsresultaten
Paginabereik 27-32

Beroepsonderwijs