Docentprofessionalisering in het mbo

Auteurs Monique Hanekamp , Marianne Hagedoorn , Patricia Brouwer
Gepubliceerd in Profiel: Vaktijdschrift voor docentschap in duurzaam beroepsonderwijs
Publicatiedatum 1 juni 2021
Lectoraat Werken in Onderwijs, Beroepsonderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Je zou verwachten dat de professionalisering van docenten het afgelopen coronajaar op een laag pitje stond. Maar uit onderzoek van het practoraat Docentprofessionalisering blijkt dat de unieke situatie van de coronacrisis een rijke leercontext bood voor docenten in het mbo. In dit artikel gaan we in op welke informele en formele professionaliseringsactiviteiten docenten hebben ondernomen die hen hielpen bij het vormgeven en uitvoeren van online en offline onderwijs. Daarnaast presenteren we een tool om de dialoog over docentprofessionalisering binnen het team te verbeteren.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Patricia Brouwer
    • Onderzoeker
    • Lectoraten: Beroepsonderwijs, Werken in Onderwijs

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Profiel: Vaktijdschrift voor docentschap in duurzaam beroepsonderwijs
Jaar en volume 30 5
Trefwoorden middelbaar beroepsonderwijs (mbo), docentprofessionalisering, corona
Paginabereik 26-29

Neem contact met ons op