Digitaal onderwijs leidt tot een verarming in contact met studenten

Auteurs Roel Schulte, Palau Holst, Lute Bos, Lucian Stan, Josje Dikkers, Elwin Savelsbergh
Publicatiedatum 2021
Lectoraat Organiseren van Waardig Werk, Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
Soort publicatie Rapport

Samenvatting

Jaarlijks wordt er door de HU een deel van de kwaliteitsgelden besteed aan projecten die een bijdrage leveren aan gemeenschapsvorming en studentbetrokkenheid. Als onderzoekers verbonden aan de HU volgen wij een aantal van de projecten die met dit doel zijn opgezet. Daarnaast hebben we vorig jaar een verkennende literatuurstudie uitgevoerd om meer begrip en inzicht te krijgen in de aspecten die gemeenschapsvorming en studentbinding versterken (Verkennende literatuurstudie HUGS, 2020). En toen kwam Corona… en daarmee de logische vraag om ook te kijken naar het effect van digitaal onderwijs op gemeenschapsvorming en studentbetrokkenheid. Het resultaat van die verbreding van de literatuurstudie (Literatuurverkenning digitaal onderwijs, 2021) hebben we verwerkt in dit stuk.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Lucian Stan
    • Onderzoeker
    • Lectoraten: Duurzame Gemeenschappen, Organiseren van Waardig Werk
  • Josje Dikkers | Lector | Organiseren van Waardig Werk
    Josje Dikkers
    • Lector
    • Lectoraat: Organiseren van Waardig Werk
  • Elwin Savelsbergh | lector | lectoraat Didactiek van het Bèta- en Technologieonderwijs
    Elwin Savelsbergh
    • Lector
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs

Taal Nederlands
Trefwoorden Digitaal onderwijs, studenten, COVID-19, Coronacrisis