Nanda van der Stap ronde haar promotieonderzoek af onder de naam ‘Supporting Higher Education Adult-learners in Blended Learning Courses’ in april 2025 binnen het lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren. Aansluitend doet zij onderzoek naar digitale mogelijkheden voor feedback-training. Haar missie is digitale onderwijs innovaties ontwikkelen.
Nanda onderzoekt hoe onderwijs verbeterd kan worden met behulp van digitale innovaties, vooral in de wijze waarop dit zelfregulerend leren, flexibiliteit en autonomie bevordert. Bij de Masteropleiding vakgroep Engels is zij werkzaam als Curriculum Verantwoordelijke, Intake coördinator, coacht zij studenten in onderzoek en professionele ontwikkeling en verzorgt zij lessen op gebied van literatuur en cultuur.
Mijn hoofddoel is het faciliteren van studenten door middel van digitale onderwijs innovaties te realiseren die flexibiliteit, autonomie en zelfregulerend leren faciliteren. Een belangrijke factor hierbij is professionele feedback, waardoor zelfregulerend leren wordt gestimuleerd, studenten worden aangemoedigd om te reflecteren en hun professionele groei wordt bevorderd.
Expertises
- Digitale Onderwijsinnovaties
- Generatieve Kunstmatige Intelligentie
- Feedback Vaardigheden
Nanda’s proefschrift kun je vinden in de link hieronder:
Downloads en links
- Van der Stap, N. & Blair, R. (2018). The benefits of peer-feedback in an online environment. Journal of Systemics, Cybernatics and Informatics
- Van der Stap, N., van den Bogaart, van Ginkel, S., Rahimi, E., Versendaal, J. (2024b). Towards Teaching Strategies Addressing Online Learning in Blended Learning Courses. Journal of Computers and Education.
- Van der Stap, N., van den Bogaart, Rahimi, E., van Ginkel, S., Nelson, T., Versendaal, J. (2025). Supporting Adult-Learners’ Online Interaction in Computer-Mediated Learning. Journal of Computers in Human Behavior Reports.
- Van der Stap, N., van den Bogaart, T., Rahimi, E., & Versendaal, J. (2024a). Fostering Online Interaction through Social Presence and Convergence: A Systematic Literature Review. Journal of Computer Assisted Learning.
"Onderwijs door Inspiratie en Innovatie"
Wat mij als docent-onderzoeker drijft, is wat het voor mensen betekent om geïnspireerd, gehoord, gezien en onderwezen te worden. Als docent aan een lerarenopleiding vind ik het vooral mooi om studenten te leren hoe ze hun eigen studenten kunnen onderwijzen en hen te inspireren om hun studenten te inspireren. Via mijn studenten heb ik het gevoel dat ik een bijdrage kan leveren aan de toekomstige generatie, niet alleen wat betreft de inhoud van het vak, maar ook wat betreft het innemen van perspectief en openheid in het algemeen.
Nieuws
Ondersteuning van Adult-learners in Blended Learning.
Als er sprake is van een deeltijdstudie, is het belangrijk dat het onderwijs hierop wordt afgestemd. Vooral wanneer leren deels online is afstemmen op de student een belangrijke rol.
https://www.ou.nl/en/-/promotie-ondersteuning-van-adult-learners-in-blended-learning