Overweeg je een (deeltijd)studie, maar wil je niet wachten tot september? Bij de HU kun je bij veel opleidingen al in februari beginnen. Zo bepaal je zelf wanneer het voor jou het beste uitkomt en studeer je flexibel.

Van aanmelden tot de start van je studie

1. Bekijk de toelatingseisen

De toelatingseisen verschillen per opleiding. Zorg dat je aan alle toelatingseisen voldoet voor de start van de opleiding. Op de opleidingspagina vind je de specifieke toelatingseisen die voor je opleiding gelden.

2. Meld je voor de deadline aan in Studielink

Om in februari te beginnen met studeren, meld je je uiterlijk 31 december aan in Studielink. Er zijn een paar opleidingen die een afwijkende aanmelddeadline hebben, dus check altijd de opleidingspagina voor de aanmelddeadline die voor jou geldt. Na aanmelding in Studielink ontvang je automatisch een e-mail met daarin een bevestiging van je aanmelding en je studentnummer.

Inloggen bij Studielink kan met je DigiD. Heb je nog geen DigiD? Vraag je persoonlijke DigiD aan en je ontvangt het in 3 werkdagen.

3. Studiekeuzecheck en intake

Bij de meeste opleidingen ontvang je na je aanmelding een uitnodiging per e-mail voor een digitale intake of een intakegesprek. Zo kijken we samen met jou hoe goed de studie bij je past. Voor sommige opleidingen is een intake verplicht. Op de studiekeuzecheck-pagina vind je meer informatie.

Heb je je aangemeld voor een opleiding met numerus fixus? Dan verloopt de selectie anders. Lees meer over het numerus fixus-proces.

4. Je HU-account activeren

Vanaf november ontvang je een e-mail met instructies om je HU-account te activeren. Hierna heb je een HU-mailadres en krijg je toegang tot onze digitale omgevingen, zoals myHU. In myHU vind je de inschrijfchecklist waarmee je kunt nagaan of je alle stappen hebt gezet om je inschrijving te voltooien. Ook vind je hier alle informatie over je studie en je digitale collegekaart. Bekijk myHU in je browser of download de app (tijdelijk alleen voor iOS).

5. Voltooi je inschrijving

Je aanmelding moet uiterlijk 31 januari zijn afgerond. We sturen je voor die tijd informatie over welke stappen je precies moet zetten. Bijvoorbeeld als het gaat om de betaling.

6. Starten maar!

Je opleiding start in februari met een introductie. Informatie hierover ontvang je van je opleiding zelf en kan je vinden in myHU. Je groepsindeling en lesrooster vind je ook in myHU. Na de introductie heb je je eerste lesdag en gaat je studie écht beginnen!

Kies je studie

Er zijn meer dan veertig deeltijdopleidingen die (ook) in februari starten.

Studies met meer dan 2 startmomenten

Bij de deeltijdopleidingen Bedrijfskunde en Human Resource Management kan je naast september en februari ook in november beginnen. Meld je dan uiterlijk 30 september aan in Studielink.

De Master Project, Programme & Portfolio Management heeft zelfs 4 startmomenten: september, november, februari & april. Voor deze master meld je je uiterlijk 2 weken voor de startdatum aan in Studielink.

Drie studenten achter een laptop.

Liever in voltijd studeren?

Er zijn al een aantal voltijdstudies waarbij je ook in februari kunt starten.

Vind je opleiding

Heb je nog vragen?