De opleiding hbo-ict Business IT & Management (BIM) is dé bacheloropleiding voor jou als je toe bent aan een nieuwe uitdaging als bijvoorbeeld IT-consultant, IT- organisatieadviseur, informatieanalist of procesanalist.

Deeltijdopleiding HBO-ICT: studenten in overleg bij een whiteboard

De hbo-ict Business IT & Management (BIM) leidt jou op tot de ultieme bruggenbouwer tussen bedrijfsstrategie, ICT en werknemers. Je leert bedrijfsprocessen en informatiesystemen verbeteren met innovatieve ICT-producten, werkprocessen ontwerpen en implementeren én je leert de informatievoorziening in een organisatie in te voeren en te beheren.

Het is ook mogelijk om de opleiding in losse modules te volgen.

Vraag persoonlijk advies

Heb je een vraag? Neem contact op met Hetty Veenstra of Josja Mulder en vul hiervoor het formulier in. We helpen je graag verder!

Vul formulier in

Handig om te weten

Aanmelddeadline t/m 31 augustus en t/m 31 december
Startmoment september en februari
Lesdata De lessen vinden beurtelings plaats op vrijdag (13.00-19.30 uur) en zaterdag (10.00–16.30 uur)
Studie-investering Circa 15-20 uur per week
Collegegeld € 2314 (vrij van btw)
Dit is het minimale collegegeldtarief per jaar. Bereken welk tarief voor jou geldt.

Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Locatie Heidelberglaan 15 Utrecht
Diploma Bachelor of Science (BSc)
Toelating Bekijk de toelatingseisen
Croho-naam B HBO-ICT
Croho-code 30020
HBO-ICT Business IT & Management (BIM), tijdens de opleiding
De opleiding

Brug tussen ICT, het bedrijfsleven en werknemers

Je leert bedrijfsprocessen en informatiesystemen te verbeteren door innovatieve ICT-producten toe te passen. Daarvoor krijg je een hoop theoretische kennis over bedrijfskunde, informatiemanagement en business intelligence.

HBO-ICT System Network & Cloud Engineering, carriereperspectief
Carrièreperspectief

Jij bent een aanwinst voor bedrijven

Als ICT’er ben je overal in trek. Technologie staat nooit stil en na deze studie ben je daarop voorbereid. Je kunt aan de slag als IT-consultant, IT-organisatieadviseur, informatieanalist of procesanalist.

Online open avonden

Bezoek onze online open avonden tussen 28 mei en 7 juni. Wij staan klaar voor jou en je vragen.

Zin om te beginnen?

Je persoonlijke leerroute

Bij Hogeschool Utrecht studeer je flexibel. Samen met je studieadviseur bepaal je je eigen studietempo, de volgorde van modules en je toetsmomenten. Zo kun je je studie afstemmen op je werk- en privésituatie en kennisniveau.

Wat kost een hbo-opleiding?

Ben je benieuwd naar de kosten voor de opleiding hbo-ict Business IT & Management (BIM)? In de collegegeldmeter bereken je eenvoudig hoeveel collegegeld je betaalt. Voor boeken en andere lesmaterialen ben je elk jaar ongeveer € 500 kwijt voor boeken en tot € 800 voor een laptop.

Waarom BIM studeren bij de HU?

• Afgestemd op de praktijk

Het onderwijs is praktijk- en competentiegericht en altijd gericht op de werkende professional. Je past de theorie direct toe in je eigen werkpraktijk.

• Bepaal je eigen leerroute

Door de flexibele opbouw kun jij je eigen tempo bepalen. Samen met een coach stel je een passend plan op.

• De docenten

De lessen worden verzorgd door docenten uit de werkpraktijk, waarbij de actualiteit gelijk verwerkt wordt in het lesmateriaal.

Peter Kers

"Ik herken veel in de studenten aan wie ik les mag geven."

Peter Kers Zowel docent als student in deeltijd
HBO-ICT Business IT & Management (BIM), gebouw Padualaan 101

Interesse in de opleiding hbo-ict Business IT & management (BIM)?