Van Grijs naar Groen: netwerkevent over marketing & duurzame transitie
Het Instituut voor Marketing & Commerce presenteert samen met het lectoraat Marketing & Customer Experience voor de derde keer Van Grijs naar Groen: hét netwerkevent over marketing en duurzaamheid.
Hulp bij jouw duurzame transitie
Voor veel kleine en grote bedrijven is het uitdagend om te transformeren richting meer duurzaamheid. De weg van een ‘grijze’ naar een ‘groene(re)’ organisatie biedt grote groeikansen maar gaat ook gepaard met hobbels en uitdagingen. Vanuit de HU willen wij organisaties helpen bij deze transitie. Marketing kan via meervoudige waardecreatie een grote rol spelen in het worden van een groenere organisatie. Zo creëert marketing niet alleen economische waarde, maar ook sociale en ecologische waarde voor klanten, partners en de maatschappij.
Laat je inspireren door duurzame sprekers
Na de keynotes vorig jaar van ProRail en TivoliVredenburg komen dit jaar twee nieuwe sprekers. Sprekers die de kansen en uitdagingen van hun eigen duurzame transitie open en enthousiast komen delen. Dit jaar komt onder meer Marieke van der Heijden, Manager Environmental Impact bij bol, vertellen over de transitie die bol doormaakte richting het worden van een B Corp. Ook spreekt koffieondernemer Ferry Poppegaai over zijn CO₂-positieve Wonder Beans.
Programma
16.00 - 16.20 | Opening |
16.20 - 17.00 | Keynotesprekers van bol en We Wonder Company |
17.00 - 18.00 | Impact Plein + netwerkborrel |
Nieuw: Impact Plein
Tijdens Van Grijs naar Groen komen studenten, alumni, marketing- en salesprofessionals, onderzoekers en docenten samen om duurzame inspiratie op te doen. Naast twee keynotesprekers is er dit jaar voor het eerst een Impact Plein met inspirerende projecten van studenten, alumni en onderzoekers. Dit combineren we met een informele netwerkborrel.
Praktische informatie
Datum | Maandag 10 november 2025 |
Locatie | Heidelberglaan 15, Utrecht; ruimte HL15-0.043 |
Kosten | Gratis, wel is aanmelding vereist (kan t/m 3 november) |
Vragen? | Mail of bel Thimo Bons (docent IMC) via thimo.bons@hu.nl of 06 2805 6901 |
Over de sprekers
Ferry Poppegaai is ondernemer en medeoprichter van We Wonder Company, een duurzaam koffie- en theemerk uit Utrecht.
Na ervaring bij onder meer Douwe Egberts richtte hij We Wonder Company op, waarmee hij de koffieketen eerlijker en klimaatpositief wil maken. Met Wonder Beans krijgen boeren een leefbaar loon en worden plantages omgevormd tot 'Wonder Farms' die meer CO₂ opnemen dan uitstoten. Zijn missie: bewijzen dat winstgevend ondernemen ook zonder uitbuiting, hebzucht en milieuschade kan.
Als Manager Environmental Impact bij bol geeft Marieke van der Heijden leiding aan initiatieven die het bedrijf positioneren als voorloper in duurzame e-commerce, met bijzondere aandacht voor circulair winkelen en het verankeren van duurzaamheid in de dagelijkse praktijk. Eerder werkte Marieke bij &samhoud food en PostNL.
Marieke studeerde bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit en verdiepte zich verder in circulaire economie en duurzaamheidsstrategieën aan de Universiteit van Cambridge.
HU-nieuwsbrief, blijf op de hoogte
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks het belangrijkste nieuws over ons onderwijs, onderzoek en onze impact op de regio.
Meld je aan