De verkoop van producten of diensten start met een goed inzicht in de behoeften van de klant. Op basis hiervan werk je als (online) marketeer aan een onderscheidend aanbod om in de klantbehoefte te voorzien. Je moet daarom, naast een focus op een of twee specialisaties, over een brede basiskennis van andere marketingdisciplines beschikken. Door deze combinatie kun je de impact van acties over de gehele breedte beter inschatten en verbinding zoeken met andere disciplines.

Door de explosieve toename van (realtime) data is er steeds meer informatie voorhanden om klantgedrag te begrijpen en op basis daarvan de klantreis te verbeteren. Data-analyse is daarom een vast onderdeel van de opleidingen binnen het thema Marketing.

Voordelig studeren

Bekijk de mogelijkheden voor een tegemoetkoming in de studiekosten.

Opleidingen in dit thema

Waarom bij de HU?

  • Flexibele deeltijdopleidingen

    Wil je een bachelor in deeltijd volgen? Door de flexibele opbouw van de opleidingen bepaal je zelf het tempo en de vorm (online of bij de HU) van je studie. Een persoonlijke studiecoach biedt ondersteuning.

  • Combineer studeren en werken

    De bachelor Commerciële Economie kun je bij de HU ook in een duale variant volgen. Vanaf het tweede jaar werk je drie dagen per week op een marketing- of sales-afdeling. Zo heb je na je studie al drie jaar werkervaring op zak, waarmee je de concurrentie op de arbeidsmarkt mooi een stap voor bent.

Vragen over de opleiding?