Zenders, interactievelingen en superdelers
Auteurs | Elske van den Boom-Muilenburg, Cindy Poortman, Kim Schildkamp |
---|---|
Gepubliceerd in | De Nieuwe Meso (DNM): vakblad over onderwijs en leiderschap |
Publicatiedatum | 2022 |
Lectoraat | Organiseren van Verandering in Onderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
‘Lesson study is niet iets wat je ‘even’ doet of waar je direct concrete resultaten van ziet, en het is soms lastig om anderen ervan te overtuigen ook mee te doen’. Aldus één van de schoolleiders die met Lesson study Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) werkt binnen haar school. In scholen wordt veel geïnnoveerd, maar effectieve innovaties zoals werken in PLG’s, verspreiden zich niet als vanzelfsprekend onder de collega’s. Schoolleiders, initiatiefnemers of kartrekkers kunnen te maken krijgen met vooroordelen en weerstand.
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | De Nieuwe Meso (DNM): vakblad over onderwijs en leiderschap |
Jaar en volume | 2022 3 |
Trefwoorden | professionele leergemeenschappen, PLG's, lesson study, onderwijsinnovatie |
Paginabereik | 42-46 |