Zenders, interactievelingen en superdelers

Auteurs Elske van den Boom-Muilenburg, Cindy Poortman, Kim Schildkamp
Gepubliceerd in De Nieuwe Meso (DNM): vakblad over onderwijs en leiderschap
Publicatiedatum 2022
Lectoraat Organiseren van Verandering in Onderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

‘Lesson study is niet iets wat je ‘even’ doet of waar je direct concrete resultaten van ziet, en het is soms lastig om anderen ervan te overtuigen ook mee te doen’. Aldus één van de schoolleiders die met Lesson study Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) werkt binnen haar school. In scholen wordt veel geïnnoveerd, maar effectieve innovaties zoals werken in PLG’s, verspreiden zich niet als vanzelfsprekend onder de collega’s. Schoolleiders, initiatiefnemers of kartrekkers kunnen te maken krijgen met vooroordelen en weerstand.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in De Nieuwe Meso (DNM): vakblad over onderwijs en leiderschap
Jaar en volume 2022 3
Trefwoorden professionele leergemeenschappen, PLG's, lesson study, onderwijsinnovatie
Paginabereik 42-46

Elske van den Boom - Muilenburg