Van handelingsverlegenheid naar leren

Auteurs Simone Kooij, Ulrike Mülders, Kathinka Eeltink, Jaap Kraak, Corleen Knieriem, Annoesjka Boersma, Maaike Koopman
Publicatiedatum 2025
Lectoraat Beroepsonderwijs
Soort publicatie Andersoortige materiaal

Samenvatting

Wat gebeurt er met je studenten als ze even helemaal niet weten hoe ze moeten beginnen of wat er van ze verwacht wordt? Hoe komen ze uit dit gevoel van handelingsverlegenheid (hv)? Hoe komen ze vervolgens tot leren? Wie of wat hebben ze daarbij nodig? Is dit de beste strategie? Met het kaartspel ‘van handelingsverlegenheid tot leren’ kun je deze processen letterlijk in kaart brengen en de studenten zo helpen om tot betere leerprocessen én - strategieën te komen. Kaartspel ontwikkeld in de onderzoekswerkplaats Leerproceesen in het beroepsonderwijs.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Trefwoorden leerprocessen, leerstrategieën

Beroepsonderwijs