Onderwijs als activiteit om de democratie te versterken, maar hoe dan?

Auteurs Daan van Riet
Gepubliceerd in DaltonVisie: Tijdschrift voor Daltononderwijs
Publicatiedatum 2022
Lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs, Normatieve Professionalisering
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Onderwijs is per definitie een morele activiteit. We doen dagelijks uitspraken over en richting onze leerlingen over wat we verstaan onder goed menszijn. We houden ons dagelijks ook bezig met de vraag wat het betekent om goed samen te leven. Dat kunnen we doen op diverse manieren, vanuit verschillende waarden en op basis van allemaal goedbedoelde ideeën over hoe onderwijs het samen leven, werken en leren en de democratie versterkt. Soms gebeurt dit bewust, vaker zonder dat we het doorhebben.

Aan deze publicatie werkte mee

  • Daan van Riet | Onderzoeker | Lectoraat Curriculumvraagstukken funderend onderwijs
    Daan van Riet
    • Onderzoeker
    • Lectoraten: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs, Normatieve Professionalisering

Taal Nederlands
Gepubliceerd in DaltonVisie: Tijdschrift voor Daltononderwijs
Jaar en volume 10 3
Trefwoorden burgerschapsonderwijs
Paginabereik 8-8

Daan van Riet

Daan van Riet | Onderzoeker | Lectoraat Curriculumvraagstukken funderend onderwijs

Daan van Riet

  • Onderzoeker
  • Lectoraten: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs, Normatieve Professionalisering