Mbo-docenten toekomstgericht opleiden door samen te werken en te leren
Auteurs | Marloes van Bussel, Patricia Brouwer, Monique Ridder, Ilya Zitter |
---|---|
Gepubliceerd in | Tijdschrift voor lerarenopleiders |
Publicatiedatum | 2018 |
Lectoraat | Beroepsonderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
In dit artikel wordt eerst geschetst hoe het mbo er in de huidige dynamische context uitziet. Daarna wordt toegelicht wat een mbo-docent moeten kunnen en kennen om in deze context goed mbo-onderwijs te kunnen verzorgen. Tot slot wordt laten zien hoe lerarenopleidingen en mbo-scholen gezamenlijk met behulp van ‘boundary crossing’ mbo-docenten daartoe goed kunnen voorbereiden.
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Tijdschrift voor lerarenopleiders |
Jaar en volume | 39 4 |
Trefwoorden | middelbaar beroepsonderwijs, mbo, mbo-docenten, lerarenopleiding, boundary crossing |
Paginabereik | 29-37 |