Marketing for humans’ sake

Auteurs Tijs Timmerman
Publicatiedatum 2022
Lectoraat Marketing & Customer Experience
Soort publicatie Lezing

Samenvatting

Lang stond marketing en customer experience ten dienste van een eenzijdig belang van organisatie, en fungeerden mensen primair als middel (in de rol van klant) tot financiële doelstellingen. Echter, het huidige debat in de samenleving over duurzaamheid en de inzet van geavanceerde technologie zet het belang van mensen, samenlevingen en de planeet sterker aan. Dit vraagt van organisaties om daar rekening mee te houden en een bijdrage aan te leveren, naast hun eigenbelang. Organisaties wordt gevraagd om meervoudige waardecreatie te realiseren. Maar wat vraagt dit van de competenties van marketing & customer experience professionals? Welke nieuwe rol spelen zijn binnen organisaties om aan deze veranderende verwachtingen te voldoen?

Aan deze publicatie werkte mee

Taal Nederlands
Trefwoorden openbare les, marketing, customer experience

Tijs Timmerman

Lector Tijs Timmerman

Tijs Timmerman

  • Lector
  • Lectoraat: Marketing & Customer Experience