Integratieve leeromgevingen op de grens van school en werk

Auteurs Erica Bouw, Ilya Zitter, Elly de Bruijn
Gepubliceerd in Profiel Vaktijdschrift
Publicatiedatum mei 2019
Lectoraat Beroepsonderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Hoe verbind je school en de werkplek goed met elkaar? Dat is in het beroepsonderwijs de permanente uitdaging. Op de grens tussen school en werkplek zijn veel verschillende leeromgevingen te vinden zoals werkpleksimulaties, regionale leeromgevingen en hybride leeromgevingen, waarin werken en leren stevig met elkaar worden verbonden. Inmiddels is steeds meer bekend over het ontwerpen van leeromgevingen op de school-werkgrens. Onderbelicht is wat de onderscheidende kenmerken zijn tussen deze verschillende leeromgevingen en welke afwegingen een rol spelen tijdens het ontwerpproces.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Profiel Vaktijdschrift
Jaar en volume 28 4
Trefwoorden beroepsonderwijs, leeromgevingen, school-werkgrens, onderwijsontwerp
Paginabereik 12-13

Erica Bouw

Foto van Erica Bouw

Erica Bouw

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Beroepsonderwijs